loading...

سلامت و زیبایی

بازدید : 118
سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 15:48

چکیده این مطلب : فیشیال صورت چیست؟ فیشیال صورت به چه کسانی توصیه میشود؟ مزایای فیشیال صورت چیست؟ مراحل انجام فیشیال پوست به چه صورت است؟ فیشیال صورت را هر چند وقت یکبار میتوان انجام داد؟ آیا فیشیال پوست انواع مختلفی دارد؟ آیا فیشیال پوست چین وچروک را رفع میکند؟ مراقبت های بعد از فیشیال پوست.

فیشیال صورت

قطعا همه ی ما در شیوه های زیبایی به دنبال معجزه میگردیم، پوست صاف و شفاف خواسته ای انکار ناپذیراست قطعا میتوان گفت یکی از آپشن های زیبایی، پوست شفاف است. این روزها یکی از راه های منحصر به فرد زیبایی پوست، فیشیال صورت است که تاثیر آن بر زیبایی پوست بر همگان آشکار شده است! این روزها از فیشیال صورت به منظورهای مختلفی بهره میبرند برخی برای از بین بردن جوش های سر سیاه که ظاهر خسته ای به پوست میدهند یا برخی برای استراحت و تغذیه پوست خود و گاهی نیز برای جلوگیری از پیری. این درمان اصولا به افرادی که حس میکنند سر زندگی و شادابی پوستشان از بین رفته نیز توصیه میشود یا همچنین برای افرادی که به علت آرایش زیاد دچار پوستی تیره و کدر شده اند! فیشیال صورت روشی منحصر به فرد برای پاکسازی عمیق پوست است که میتواند در نهایت پوستی درخشان و سرزنده به ما بدهد…

facial-1

فیشیال facial

فیشیال صورت چیست؟

فیشیال صورت یک روش جدید برای مراقبت و زیباسازی پوست است که باعث روشن شدن و حفظ جوانی پوست میشود در واقع فیشیال پوست نه یک روش بلکه مجموعه ای از روش های مراقبتی است که روی پوست انجام میشود که تلفیقی از روشهای درمانی و زیباییست!

هدف فیشیال صورت چیست؟

هدف اصلی فیشیال پوست رسیدن به بهبود ظاهر پوست و دست یافتن به نرمی و لطافت، شفافیت و جوانسازی پوست است فیشیال صورت، زمان خاص یا یک محصول خاص ندارد و با توجه به نوع پوست و ویژگی های پوستی هر فرد تعیین میشود بطور مثال افرادی که داری پوست حساسی هستند در فیشیال صورت برای آنها از نوعی ماسک طبیعی استفاده میشود ولی افرادی که درگیر مشکلات شدیدتر پوستی هستند برای آنها چیزی فراتر از یک پاکسازی عمقی انجام می شود!

فیشیال صورت به چه کسانی توصیه میشود؟

عموما بیشتر مشکلات پوستی از دوران نوجوانی آغازمیشوند مثل آکنه ها و جوش ها ! بر اساس بررسی های انجام شده پیشنها میشود که فیشیال صورت از سن 20 به بالا انجام شود و قبل از آن بهتر است افراد از درمانهای خانگی بهره ببرند. سنین بین 18 تا 25 میتوانند هر دو ماه یکبار از این شیوه بهره ببرند ولی سنین بالا 20 که متوجه علائم آکنه هایی که براثر مشکلات هورمونی ست یا لکه های پوستی و یا پیری زودرس پوست هستند میتوانند این درمان را به طور متناوب داشته باشند.

facial-3

فیشیال facial

فرآیند انجام فیشیال پوست:

مشاوره: قطعا هر اقدام زیبایی باید با مشاوره و آگاهی بخشی شروع شود و فرد برای هر اقدامی ابتدا اطلاعات کافی کسب کند. مشاوره با فرمی که توسط متخصصین زیبایی به شما داده میشود شروع میشود در این فرم اطلاعاتی در مورد پوستتان از شما خواسته میشود تا پزشک بتواند از مشکلات پوستی شما ،رژیم غذاییتان ،میزان آب دریافتی بدن شما و محصولات و موادی که شما برای پوستتان استفاده میکنید آگاه شود برای مثال داروی رتین آ روی پوست اثرگذار است پس برای پزشک مهم است که بداند آیا شما از این دارو استفاده میکنید یا خیر!

آماده سازی: در کلینیک، لباس مخصوصی به فرد داده میشود که میتواند آن را به جای لباس خود یا روی لباسش بپوشد این تصمیم گیری برعهده خود فرد است همینطور موها توسط یک هدبند جمع میشود تا مواد مصرفی به موها برخورد نکند!

پاکسازی: این سومین مرحله از فیشیال است و در واقع اولین مرحله بعد از آماده سازی محسوب میشود که صورت توسط پد نخی، پد پنبه ای، یا اسفنج پاکسازی صورت و دستگاه شست وشوی صورت تمیز میشود که این مرحله 2بار تکرار میشود برای اینکار باید از پاک کننده های مختص جنس پوست استفاده شود در مرحله ی پاکسازی ،صورت باید از همه ی آلودگی ها ،عرق هاو چربیها کاملا پاک شود دراین مرحله از فیشیال صورت، تمام موادی که باعث بسته و خفه شدن منافذ پوست میشود به صورت سطحی از روی پوست برداشته میشوند.

facial-4

فیشیال facial

بررسی پوست: با توجه به اینکه افراد قطعا قبل از مراجعه به کلینیک از کرم و لوازم آرایش استفاده کرده اند پزشک باید پوست را در زیر نور بصورت واضح مشاهد کند درمانگر باید دقیقا بررسی کند که پایه پوست فرد چگونه است پوست ممکن است روغنی و چرب،خشک،مختلط،معمولی و یا حساس باشد همچنین مشکلات پوست مثل جوشهای سرسفید یا سرسیاه ،چین و چروک،و آسیب هایی که بر اثر نورخورشید وارد شده کمبود آب پوست و… باید مورد بررسی قرار بگیرد سپس تصمیم گرفته میشود که برای ادامه ی درمان از چه محصولاتی استفاده شود.

بخار: در انواع فیشیال ها از یک نوع دستگاه استفاده میشود که بخار گرم را روی پوست منتقل میکند بخاری که توسط دستگاه به پوست منتقل میشود باعث نرمی و انعطاف پوست میشود این اتفاق باعث میشود جوشهای سرسفید وسرسیاه خارج شوند بخار به مرطوب و شل شدن پوست کمک زیادی میکند و باعث راحتتر بازشدن منافذ میشود.

facial-9

فیشیال facial

لایه برداری: در مرحله لایه برداری از روش های مکانیکی یا مواد شیمیایی استفاده میشود که در این شیوه لایه نازکی از پوست برداشته میشود که شامل سلول های مرده است که معمولا این اتفاق در حین بخار انجام میشود ،اسید و آنزیم ها باعث تضعیف پیوند بین سلول ها میشوند به همین دلیل حین بخار دادن پوست یک آنزیم ملایم استفاده میشود ولی در فیشیال صورت برخی پوست ها مشکل جدی تری دارند و تنها به یک لایه برداری نمیتوان بسنده کرد در این موارد در مرحله ای جدا از لایه بردارهای شیمیایی قویتر استفاده میشود.

facial-5

فیشیال facial

استخراج: مرحله استخراج در فیشیال پوست برای خارج کردن جوش های سر سفید و جوش های سر سیاه میباشند در واقع واژه ی استخراج در فیشیال صورت به معنای تخلیه کردن منافذ پوستی است که توسط چربی یا سلول های مرده پوست بسته شده اند که اینکار توسط درمانگر میتواند هم با دست و هم با ابزارهای مخصوص انجام شود تخلیه نکردن منافذ پوست منجر به آکنه وجوش های سر سیاه میشود و افرادی که از این معضل رنج میبرند در این مرحله از شر این جوشها راحت میشوند آستانه ی درد در افراد مختلف متفاوت است و این فرایند امکان دارد برای برخی افراد دردناک باشد به خصوص پوستهایی که نسبتا نازک تر هستند ،مرحله ی استخراج را میتوان مرحله ی حساسی نامید زیرا اگر این مرحله صحیح و تخصصی انجام نشود میتواند به تغییر رنگ پوست در برخی نقاط بینجامد.

facial-8

فیشیال facial

ماساژ پوست : مرحله ماساژ پوست در واقع یک مرحله ی ریلکسیشن است و معمولا از یک کرم مخصوص استفاده میشود و برای استراحت و تحریک پوست و عضلات آن انجام میشود که این عمل بر صورت و گاها گردن و ناحیه دکلته انجام میشود هر چقدر ماساژ تخصصی تر انجام شود تاثیرگزاری بیشتری دارد ماساژ در این مرحله میتواند به گردش مایع لنفاوی و گردش خون بدن کمک کند همچنین فرآیند سم زدایی از بدن را سرعت بخشد ماساژ تا حدی به لیفت پوست نیز کمک میکند و باعث آبرسانی بهتر درون پوست میشود.

facial-10

فیشیال facial

ماسک صورت: بسته به بررسی هایی که در مورد پوست صورت گرفته و شناختی که درمانگر از پوست دارد در این مرحله ماسکی را انتخاب میکند که مناسب پوست فرد و اثر گذارتر در رفع مشکل است پس از قرار دادن ماسک نیز ماساژهایی بر روی پوست توسط درمانگر انجام میشود که به نتیجه ی بهتر کمک میکند اگر پوست چرب و دارای آکنه باشد اغلب از ماسک هایی با پایه خاک رس استفاده میشود یا اگر پوست خشک باشد برای رفع خشکی از ماسک آبرسان استفاده میشود. مرحله ی استفاده از ماسک اصولا 15 تا 20 دقیقه طول میکشد که از این ماسک برای هیدراته و آبرسانی پوست استفاده میشود. پس از ماسک درمانگر از تونر استفاده میکند که باعث پاکسازی عمقی پوست شده و محیط پوست متعادل میشود .

facial-11

فیشیال facial

مرحله ی نهایی درمان: در مرحله ی آخر از فیشیال صورت یک مرطوب کننده ،ضدآفتاب ،تونر یا سرم روی پوست استعمال میشود که این انتخاب بسته به ساعتی است که فرد فیشیال صورت را انجام داده است.

توصیه های پس از فیشیال پوست:

این توصیه ها بسته به نوع پوست شما توسط متخصص پوست ارائه میشود او محصولاتی را باید تجویز کند که سلامت و زیبایی پوست را تضمین کند مراقبتهای پس از پاکسازی صورت بسیار مهم و نتیجه بخش هستند زیرا پوست صورت در طی مراحلی دچار دگرگونی شده مثلا استرسی که پس از حذف لایه های شاخی به پوست وارد میشود باید پوست فرصت جبران آن را داشته باشد زیرا ایجاد لایه جدید است که باعث درخشندگی پوست میشود یا بطور مثال با ماساژ پوست به لایه های عمیق پوست استرس وارد میشود تا کلاژن سازی تحریک شود که با افزایش این حالت پوست سفت و خوش حالت تر میشود در نهایت پس از انجام فیشیال صورت باید مراقبت هایی انجام شود !

1- بعد از فیشیال به هیچ عنوان پوست نباید دستکاری شود :از کندن جوشها بشدت اجتناب کنید ،قطعا پس از فیشیال جوش هایی هنوز باقی میماند که ممکن است سعی کنید آنها را خارج سازید ولی این اشتباه بزرگیست و جز زخمی بر صورت چیزی عایدتان نمیشود زیرا این جوش ها هنوز آماده خارج شدن نیستند پس باید باقی بمانند تا زمان خارج کردن آنها شود.

2- آرایش سنگین بعد از فیشیال ممنوع: پس از فیشیال صورت آرایش سنگین نباید انجام شود حتی محصولات مراقبتی .قطعا لایه برداری و پاکسازی عمقی پوست باعث قرمزی پوست خواهد شد و فرد ممکن است بخاطر پوشاندن این قرمزی از کرم یا کانسیلر قوی استفاده کند که این امری بسیار اشتباه است زیرا روی پوست پاکسازی عمقی صورت گرفته پس باید فرصت ترمیم و استراحت داد ، آرایش سنگین مانع اینکار میشود علاوه بر این، منافذ پوست هنوز باز هستند پس راحت تر دچار عفونت باکتریایی میشود. استراحت پوست بهتر است 3 روز انجام شود و پس از آن نیز از پدهای تمیز و لواز آرایشی بهداشتی و سالم استفاده شود.

3-ورزش آری یه خیر؟ حداقل باید 1 روز ورزشکاران بیخیال ورزش و دویدن شوند زیرا حین ورزش دمای بدن بالا رفته وعرق خواهید کرد این دو اتفاق برای پوستی که بر روی آن فیشیال انجام شده و حساس است مضر میباشد .

4- لایه بردار و اسکراب را تا روز سوم حذف کنید: لایه برداری باید به اندازه باشد و بیش از حد آن به لایه های پوستی آسیب میزند .

5- از مصرف داروهایی که ضدآکنه هستند خودداری شود: در هر چیزی حتی زیبایی نباید افراط شود بهتر است محصولاتی که پتانسیل تحریک پوست را دارند استفاده نشود محصولاتی مثل رتینوئیدها، رتینول ها و پاک کننده های قوی ،تونرها و … استفاده از این محصولات میتوانند قرمزی ناخوشایندی را بر روی پوست به جا بگذارد استفاده از ماسک ها نیز ممنوع است مگر ماسک آبرسان که انتخاب خوبی بعد از فیشیال صورت است.

6- نور خورشید پس از فیشیال صورت مضراست: تا چند روز بعد از فیشیال صورت نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید .زیرا پوست در اثر فیشیال پاکسازی عمیق شده و لایه ی شاخی خود را از دست داده است پس آسیب پذیرتر خواهد بود. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده شود. ضد آفتاب ربطی به شرایط آب وهوایی ندارد و بطور مرتب باید استفاده شود.

7-پس از فیشیال صورت از لیزر ، وکس و شمع صورت نباید استفاده شود: توصیه میشود حداقل یک هفته از لیزر، شمع و وکس استفاده نشود در صورت انجام احتمال پوسته پوسته شدن پوست وجود دارد.

8- پوست با احتیاط ولطافت شست وشو شود: زیرا پوست پس از فیشیال حساس تر شده است.

9- به سونا نروید: پس از فیشیال صورت از قرارگرفتن در محیط های گرم خودداری کنید.

10- به هیچ وجه نباید از تونرها استفاده شود.

11- پس از فیشیال صورت پوست خود را ماساژ ندهید.

facial-2

فیشیال facial

آیا فیشیال پوست باید تکرارشود؟ هرچند وقت یکبار باید انجام شود؟

نظر درمانگر بر این است که برای رسیدن به نتیجه ی بهتر، فیشیال صورت هر چند وقت یکبار انجام شود ولی این بازه زمانی در افراد مختلف متفاوت است اما در حالت معمولی بازه های زمانی 1ماهه پیشنهاد میشود زیرا این تایم برای بازسازی پوست مناسب است بهترین حالت این است که حداقل در سال 4 بار بسته به تغییر فصول فیشیال صورت انجام شود افرادی که برای پاکسازی آکنه مراجعه میکنند احتمالا نیاز به دوره درمان متناوبی دارند. ولی پوست های حساس بیشتر از 1بار در ماه نباید فیشیال صورت انجام دهند.

در واقع میتوان گفت بطور کل، فیشیال صورت و تایم انجامش به چندین عامل بستگی دارد:

1- نوع پوست :
پوست چرب: همانطور که گفته شد کسانی که مستعد اکنه هستند پس باید درمانی مکرر داشته باشد که پیشنهاد میشود هر دوهفته یکبار فیشیال صورت را انجام دهند.

پوست خشک: برای پوست های معمولی ویا ترکیبی یا بطور کامل خشک در هرماه یکبار فیشیال صورت کافیست.

2- شرایط پوست : اگر جوش های سرسیاه زیاد یا آکنه و لک تیره روی پوست باشد این وضعیت پوستی نیز میتواند با فواصل زمانی انجام فیشیال موثر باشد.

هدف از مراقبت پوست:

اگر خواهان مداوم زیبا و شاداب به نظر رسیدن پوست خود هستید پس باید مراقبتی مرتب و دائمی برای حفظ زیبایی و سلامت پوست خود داشته باشید.

آیا فیشیال صورت انواع مختلفی دارد؟

بله باید گفت کل جهان از این روش زیبایی بهره میبرند و در جهان بر اساس گروه های سنی و انواع پوست یک میلیون نوع فیشیال صورت وجود دارد که رایج ترین شیوه ها استفاده ال ای دی و نمک کریستالی میباشد در حالت معمول موادی تحت عنوان پاک کننده ، روشن کننده و آبرسان استفاده میشود ولی در مواردی که مشکلات عمیق تر است از درمان هایی مثل پارافین تراپی نیز بهره میبرند بنا به خواسته ی فرد ، درمانگر میتواند شیوه ها و مواد بیشتری را استفاده کند بطور مثال همزمان با فیشیال مواد مخصوص ضد پیری که باعث رفع خطوط ریز، لکه و افتادگی میشود انجام شود.

نتایج فیشیال پوست:

قبل از هرکاری خصوصا زیبایی، فرد باید از نتیجه ای که عایدش میشود آگاه باشد ،در غیر اینصورت قطعا هزینه ای را ضرر خواهد کرد چون به نتیجه دلخواهش دست نیافته. فیشیال صورت بسیاری از مشکلات پوستی را رفع خواهد کرد که بدون شک این اتفاق برای همه ی مراجعه کنندگان خواهد افتاد. برای نتیجه دلخواه حداقل 3 روز باید صبر کنید.

facial-7

فیشیال facial

آیا فیشیال پوست چین وچروک را رفع میکند؟

اگر فیشیال صورت از سن مناسب بطور منظم انجام شود از پیری زودرس پوست جلوگیری میکند و فرایند پیری پوست را به تعویق خواهد انداخت که این اتفاق خود نوعی پیشگیری از چین و چروک است.ولی اگر در حال حاضر پوست شما دچار چروک شده برای رفع آن بهتر است از روش های دیگر درمان مانند میکرونیدلینگ به همراه مزوتراپی استفاده کنید.

مزایای فیشیال صورت:

روش درمانی زیبایی فیشیال صورت قصد دارد که با شیوه های طبیعی شرایط پوست را بهبود بخشد و میتوان گفت زیبایی در مدت زمان کوتاه است. خب البته مزایا در پوست های مختلف متغیر است و در افراد نتایج متفاوتی در بر دارد ولی در کل باعث آرامش پوست و بدن میشود چهره را روشن تر کرده ، کدری و خستگی را از بین میبرد ، پوست را آبرسانی کرده و پیری را به تاخیر می اندازد در کل فرآیند پاکسازی ، لایه برداری ، تغذیه و آبرسانی را انجام میدهد که چهره ای شفاف تر و جوانتر میبخشد.

شاید افکار عمومی بر این باشد که فیشیال پوست مخصوص خانم ها است ولی این تفکر کاملا غلط است خانم ها و آقایان در طول روز تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار میگیرند از قبیل : نورخورشید، رژیم غذایی نامناسب، اصلاح صورت ، آلودگی هوا و عوامل این چنین که ممکن است آنها را در معرض جوش و آلودگی های پوستی قرار دهد که نتیجه ی آن پیری زودرس است که با فیشیال صورت میتوان به نتایج کم نظیری دست پیدا کرد از قبیل :

جوانسازی، روشن شدن، پیشگیری از پیری زودرس، رهایی از جوش های سر سیاه و سر سفید، پاک شدن چهره از جای جوش های قرمز گذشته، تغذیه، لایه برداری، دفع سموم، لیفت و سفت شدن پوست، بهبود گردش خون ،درمان گودی و سیاهی و پف زیر چشم، یکدست و صاف شدن چهره. که دست یافتن به همه ی این نتایج با این شیوه میتواند کم نظیر و یا بی نظیر باشد!

چکیده این مطلب : فیشیال صورت چیست؟ فیشیال صورت به چه کسانی توصیه میشود؟ مزایای فیشیال صورت چیست؟ مراحل انجام فیشیال پوست به چه صورت است؟ فیشیال صورت را هر چند وقت یکبار میتوان انجام داد؟ آیا فیشیال پوست انواع مختلفی دارد؟ آیا فیشیال پوست چین وچروک را رفع میکند؟ مراقبت های بعد از فیشیال پوست.

فیشیال صورت

قطعا همه ی ما در شیوه های زیبایی به دنبال معجزه میگردیم، پوست صاف و شفاف خواسته ای انکار ناپذیراست قطعا میتوان گفت یکی از آپشن های زیبایی، پوست شفاف است. این روزها یکی از راه های منحصر به فرد زیبایی پوست، فیشیال صورت است که تاثیر آن بر زیبایی پوست بر همگان آشکار شده است! این روزها از فیشیال صورت به منظورهای مختلفی بهره میبرند برخی برای از بین بردن جوش های سر سیاه که ظاهر خسته ای به پوست میدهند یا برخی برای استراحت و تغذیه پوست خود و گاهی نیز برای جلوگیری از پیری. این درمان اصولا به افرادی که حس میکنند سر زندگی و شادابی پوستشان از بین رفته نیز توصیه میشود یا همچنین برای افرادی که به علت آرایش زیاد دچار پوستی تیره و کدر شده اند! فیشیال صورت روشی منحصر به فرد برای پاکسازی عمیق پوست است که میتواند در نهایت پوستی درخشان و سرزنده به ما بدهد…

facial-1

فیشیال facial

فیشیال صورت چیست؟

فیشیال صورت یک روش جدید برای مراقبت و زیباسازی پوست است که باعث روشن شدن و حفظ جوانی پوست میشود در واقع فیشیال پوست نه یک روش بلکه مجموعه ای از روش های مراقبتی است که روی پوست انجام میشود که تلفیقی از روشهای درمانی و زیباییست!

هدف فیشیال صورت چیست؟

هدف اصلی فیشیال پوست رسیدن به بهبود ظاهر پوست و دست یافتن به نرمی و لطافت، شفافیت و جوانسازی پوست است فیشیال صورت، زمان خاص یا یک محصول خاص ندارد و با توجه به نوع پوست و ویژگی های پوستی هر فرد تعیین میشود بطور مثال افرادی که داری پوست حساسی هستند در فیشیال صورت برای آنها از نوعی ماسک طبیعی استفاده میشود ولی افرادی که درگیر مشکلات شدیدتر پوستی هستند برای آنها چیزی فراتر از یک پاکسازی عمقی انجام می شود!

فیشیال صورت به چه کسانی توصیه میشود؟

عموما بیشتر مشکلات پوستی از دوران نوجوانی آغازمیشوند مثل آکنه ها و جوش ها ! بر اساس بررسی های انجام شده پیشنها میشود که فیشیال صورت از سن 20 به بالا انجام شود و قبل از آن بهتر است افراد از درمانهای خانگی بهره ببرند. سنین بین 18 تا 25 میتوانند هر دو ماه یکبار از این شیوه بهره ببرند ولی سنین بالا 20 که متوجه علائم آکنه هایی که براثر مشکلات هورمونی ست یا لکه های پوستی و یا پیری زودرس پوست هستند میتوانند این درمان را به طور متناوب داشته باشند.

facial-3

فیشیال facial

فرآیند انجام فیشیال پوست:

مشاوره: قطعا هر اقدام زیبایی باید با مشاوره و آگاهی بخشی شروع شود و فرد برای هر اقدامی ابتدا اطلاعات کافی کسب کند. مشاوره با فرمی که توسط متخصصین زیبایی به شما داده میشود شروع میشود در این فرم اطلاعاتی در مورد پوستتان از شما خواسته میشود تا پزشک بتواند از مشکلات پوستی شما ،رژیم غذاییتان ،میزان آب دریافتی بدن شما و محصولات و موادی که شما برای پوستتان استفاده میکنید آگاه شود برای مثال داروی رتین آ روی پوست اثرگذار است پس برای پزشک مهم است که بداند آیا شما از این دارو استفاده میکنید یا خیر!

آماده سازی: در کلینیک، لباس مخصوصی به فرد داده میشود که میتواند آن را به جای لباس خود یا روی لباسش بپوشد این تصمیم گیری برعهده خود فرد است همینطور موها توسط یک هدبند جمع میشود تا مواد مصرفی به موها برخورد نکند!

پاکسازی: این سومین مرحله از فیشیال است و در واقع اولین مرحله بعد از آماده سازی محسوب میشود که صورت توسط پد نخی، پد پنبه ای، یا اسفنج پاکسازی صورت و دستگاه شست وشوی صورت تمیز میشود که این مرحله 2بار تکرار میشود برای اینکار باید از پاک کننده های مختص جنس پوست استفاده شود در مرحله ی پاکسازی ،صورت باید از همه ی آلودگی ها ،عرق هاو چربیها کاملا پاک شود دراین مرحله از فیشیال صورت، تمام موادی که باعث بسته و خفه شدن منافذ پوست میشود به صورت سطحی از روی پوست برداشته میشوند.

facial-4

فیشیال facial

بررسی پوست: با توجه به اینکه افراد قطعا قبل از مراجعه به کلینیک از کرم و لوازم آرایش استفاده کرده اند پزشک باید پوست را در زیر نور بصورت واضح مشاهد کند درمانگر باید دقیقا بررسی کند که پایه پوست فرد چگونه است پوست ممکن است روغنی و چرب،خشک،مختلط،معمولی و یا حساس باشد همچنین مشکلات پوست مثل جوشهای سرسفید یا سرسیاه ،چین و چروک،و آسیب هایی که بر اثر نورخورشید وارد شده کمبود آب پوست و… باید مورد بررسی قرار بگیرد سپس تصمیم گرفته میشود که برای ادامه ی درمان از چه محصولاتی استفاده شود.

بخار: در انواع فیشیال ها از یک نوع دستگاه استفاده میشود که بخار گرم را روی پوست منتقل میکند بخاری که توسط دستگاه به پوست منتقل میشود باعث نرمی و انعطاف پوست میشود این اتفاق باعث میشود جوشهای سرسفید وسرسیاه خارج شوند بخار به مرطوب و شل شدن پوست کمک زیادی میکند و باعث راحتتر بازشدن منافذ میشود.

facial-9

فیشیال facial

لایه برداری: در مرحله لایه برداری از روش های مکانیکی یا مواد شیمیایی استفاده میشود که در این شیوه لایه نازکی از پوست برداشته میشود که شامل سلول های مرده است که معمولا این اتفاق در حین بخار انجام میشود ،اسید و آنزیم ها باعث تضعیف پیوند بین سلول ها میشوند به همین دلیل حین بخار دادن پوست یک آنزیم ملایم استفاده میشود ولی در فیشیال صورت برخی پوست ها مشکل جدی تری دارند و تنها به یک لایه برداری نمیتوان بسنده کرد در این موارد در مرحله ای جدا از لایه بردارهای شیمیایی قویتر استفاده میشود.

facial-5

فیشیال facial

استخراج: مرحله استخراج در فیشیال پوست برای خارج کردن جوش های سر سفید و جوش های سر سیاه میباشند در واقع واژه ی استخراج در فیشیال صورت به معنای تخلیه کردن منافذ پوستی است که توسط چربی یا سلول های مرده پوست بسته شده اند که اینکار توسط درمانگر میتواند هم با دست و هم با ابزارهای مخصوص انجام شود تخلیه نکردن منافذ پوست منجر به آکنه وجوش های سر سیاه میشود و افرادی که از این معضل رنج میبرند در این مرحله از شر این جوشها راحت میشوند آستانه ی درد در افراد مختلف متفاوت است و این فرایند امکان دارد برای برخی افراد دردناک باشد به خصوص پوستهایی که نسبتا نازک تر هستند ،مرحله ی استخراج را میتوان مرحله ی حساسی نامید زیرا اگر این مرحله صحیح و تخصصی انجام نشود میتواند به تغییر رنگ پوست در برخی نقاط بینجامد.

facial-8

فیشیال facial

ماساژ پوست : مرحله ماساژ پوست در واقع یک مرحله ی ریلکسیشن است و معمولا از یک کرم مخصوص استفاده میشود و برای استراحت و تحریک پوست و عضلات آن انجام میشود که این عمل بر صورت و گاها گردن و ناحیه دکلته انجام میشود هر چقدر ماساژ تخصصی تر انجام شود تاثیرگزاری بیشتری دارد ماساژ در این مرحله میتواند به گردش مایع لنفاوی و گردش خون بدن کمک کند همچنین فرآیند سم زدایی از بدن را سرعت بخشد ماساژ تا حدی به لیفت پوست نیز کمک میکند و باعث آبرسانی بهتر درون پوست میشود.

facial-10

فیشیال facial

ماسک صورت: بسته به بررسی هایی که در مورد پوست صورت گرفته و شناختی که درمانگر از پوست دارد در این مرحله ماسکی را انتخاب میکند که مناسب پوست فرد و اثر گذارتر در رفع مشکل است پس از قرار دادن ماسک نیز ماساژهایی بر روی پوست توسط درمانگر انجام میشود که به نتیجه ی بهتر کمک میکند اگر پوست چرب و دارای آکنه باشد اغلب از ماسک هایی با پایه خاک رس استفاده میشود یا اگر پوست خشک باشد برای رفع خشکی از ماسک آبرسان استفاده میشود. مرحله ی استفاده از ماسک اصولا 15 تا 20 دقیقه طول میکشد که از این ماسک برای هیدراته و آبرسانی پوست استفاده میشود. پس از ماسک درمانگر از تونر استفاده میکند که باعث پاکسازی عمقی پوست شده و محیط پوست متعادل میشود .

facial-11

فیشیال facial

مرحله ی نهایی درمان: در مرحله ی آخر از فیشیال صورت یک مرطوب کننده ،ضدآفتاب ،تونر یا سرم روی پوست استعمال میشود که این انتخاب بسته به ساعتی است که فرد فیشیال صورت را انجام داده است.

توصیه های پس از فیشیال پوست:

این توصیه ها بسته به نوع پوست شما توسط متخصص پوست ارائه میشود او محصولاتی را باید تجویز کند که سلامت و زیبایی پوست را تضمین کند مراقبتهای پس از پاکسازی صورت بسیار مهم و نتیجه بخش هستند زیرا پوست صورت در طی مراحلی دچار دگرگونی شده مثلا استرسی که پس از حذف لایه های شاخی به پوست وارد میشود باید پوست فرصت جبران آن را داشته باشد زیرا ایجاد لایه جدید است که باعث درخشندگی پوست میشود یا بطور مثال با ماساژ پوست به لایه های عمیق پوست استرس وارد میشود تا کلاژن سازی تحریک شود که با افزایش این حالت پوست سفت و خوش حالت تر میشود در نهایت پس از انجام فیشیال صورت باید مراقبت هایی انجام شود !

1- بعد از فیشیال به هیچ عنوان پوست نباید دستکاری شود :از کندن جوشها بشدت اجتناب کنید ،قطعا پس از فیشیال جوش هایی هنوز باقی میماند که ممکن است سعی کنید آنها را خارج سازید ولی این اشتباه بزرگیست و جز زخمی بر صورت چیزی عایدتان نمیشود زیرا این جوش ها هنوز آماده خارج شدن نیستند پس باید باقی بمانند تا زمان خارج کردن آنها شود.

2- آرایش سنگین بعد از فیشیال ممنوع: پس از فیشیال صورت آرایش سنگین نباید انجام شود حتی محصولات مراقبتی .قطعا لایه برداری و پاکسازی عمقی پوست باعث قرمزی پوست خواهد شد و فرد ممکن است بخاطر پوشاندن این قرمزی از کرم یا کانسیلر قوی استفاده کند که این امری بسیار اشتباه است زیرا روی پوست پاکسازی عمقی صورت گرفته پس باید فرصت ترمیم و استراحت داد ، آرایش سنگین مانع اینکار میشود علاوه بر این، منافذ پوست هنوز باز هستند پس راحت تر دچار عفونت باکتریایی میشود. استراحت پوست بهتر است 3 روز انجام شود و پس از آن نیز از پدهای تمیز و لواز آرایشی بهداشتی و سالم استفاده شود.

3-ورزش آری یه خیر؟ حداقل باید 1 روز ورزشکاران بیخیال ورزش و دویدن شوند زیرا حین ورزش دمای بدن بالا رفته وعرق خواهید کرد این دو اتفاق برای پوستی که بر روی آن فیشیال انجام شده و حساس است مضر میباشد .

4- لایه بردار و اسکراب را تا روز سوم حذف کنید: لایه برداری باید به اندازه باشد و بیش از حد آن به لایه های پوستی آسیب میزند .

5- از مصرف داروهایی که ضدآکنه هستند خودداری شود: در هر چیزی حتی زیبایی نباید افراط شود بهتر است محصولاتی که پتانسیل تحریک پوست را دارند استفاده نشود محصولاتی مثل رتینوئیدها، رتینول ها و پاک کننده های قوی ،تونرها و … استفاده از این محصولات میتوانند قرمزی ناخوشایندی را بر روی پوست به جا بگذارد استفاده از ماسک ها نیز ممنوع است مگر ماسک آبرسان که انتخاب خوبی بعد از فیشیال صورت است.

6- نور خورشید پس از فیشیال صورت مضراست: تا چند روز بعد از فیشیال صورت نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید .زیرا پوست در اثر فیشیال پاکسازی عمیق شده و لایه ی شاخی خود را از دست داده است پس آسیب پذیرتر خواهد بود. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده شود. ضد آفتاب ربطی به شرایط آب وهوایی ندارد و بطور مرتب باید استفاده شود.

7-پس از فیشیال صورت از لیزر ، وکس و شمع صورت نباید استفاده شود: توصیه میشود حداقل یک هفته از لیزر، شمع و وکس استفاده نشود در صورت انجام احتمال پوسته پوسته شدن پوست وجود دارد.

8- پوست با احتیاط ولطافت شست وشو شود: زیرا پوست پس از فیشیال حساس تر شده است.

9- به سونا نروید: پس از فیشیال صورت از قرارگرفتن در محیط های گرم خودداری کنید.

10- به هیچ وجه نباید از تونرها استفاده شود.

11- پس از فیشیال صورت پوست خود را ماساژ ندهید.

facial-2

فیشیال facial

آیا فیشیال پوست باید تکرارشود؟ هرچند وقت یکبار باید انجام شود؟

نظر درمانگر بر این است که برای رسیدن به نتیجه ی بهتر، فیشیال صورت هر چند وقت یکبار انجام شود ولی این بازه زمانی در افراد مختلف متفاوت است اما در حالت معمولی بازه های زمانی 1ماهه پیشنهاد میشود زیرا این تایم برای بازسازی پوست مناسب است بهترین حالت این است که حداقل در سال 4 بار بسته به تغییر فصول فیشیال صورت انجام شود افرادی که برای پاکسازی آکنه مراجعه میکنند احتمالا نیاز به دوره درمان متناوبی دارند. ولی پوست های حساس بیشتر از 1بار در ماه نباید فیشیال صورت انجام دهند.

در واقع میتوان گفت بطور کل، فیشیال صورت و تایم انجامش به چندین عامل بستگی دارد:

1- نوع پوست :
پوست چرب: همانطور که گفته شد کسانی که مستعد اکنه هستند پس باید درمانی مکرر داشته باشد که پیشنهاد میشود هر دوهفته یکبار فیشیال صورت را انجام دهند.

پوست خشک: برای پوست های معمولی ویا ترکیبی یا بطور کامل خشک در هرماه یکبار فیشیال صورت کافیست.

2- شرایط پوست : اگر جوش های سرسیاه زیاد یا آکنه و لک تیره روی پوست باشد این وضعیت پوستی نیز میتواند با فواصل زمانی انجام فیشیال موثر باشد.

هدف از مراقبت پوست:

اگر خواهان مداوم زیبا و شاداب به نظر رسیدن پوست خود هستید پس باید مراقبتی مرتب و دائمی برای حفظ زیبایی و سلامت پوست خود داشته باشید.

آیا فیشیال صورت انواع مختلفی دارد؟

بله باید گفت کل جهان از این روش زیبایی بهره میبرند و در جهان بر اساس گروه های سنی و انواع پوست یک میلیون نوع فیشیال صورت وجود دارد که رایج ترین شیوه ها استفاده ال ای دی و نمک کریستالی میباشد در حالت معمول موادی تحت عنوان پاک کننده ، روشن کننده و آبرسان استفاده میشود ولی در مواردی که مشکلات عمیق تر است از درمان هایی مثل پارافین تراپی نیز بهره میبرند بنا به خواسته ی فرد ، درمانگر میتواند شیوه ها و مواد بیشتری را استفاده کند بطور مثال همزمان با فیشیال مواد مخصوص ضد پیری که باعث رفع خطوط ریز، لکه و افتادگی میشود انجام شود.

نتایج فیشیال پوست:

قبل از هرکاری خصوصا زیبایی، فرد باید از نتیجه ای که عایدش میشود آگاه باشد ،در غیر اینصورت قطعا هزینه ای را ضرر خواهد کرد چون به نتیجه دلخواهش دست نیافته. فیشیال صورت بسیاری از مشکلات پوستی را رفع خواهد کرد که بدون شک این اتفاق برای همه ی مراجعه کنندگان خواهد افتاد. برای نتیجه دلخواه حداقل 3 روز باید صبر کنید.

facial-7

فیشیال facial

آیا فیشیال پوست چین وچروک را رفع میکند؟

اگر فیشیال صورت از سن مناسب بطور منظم انجام شود از پیری زودرس پوست جلوگیری میکند و فرایند پیری پوست را به تعویق خواهد انداخت که این اتفاق خود نوعی پیشگیری از چین و چروک است.ولی اگر در حال حاضر پوست شما دچار چروک شده برای رفع آن بهتر است از روش های دیگر درمان مانند میکرونیدلینگ به همراه مزوتراپی استفاده کنید.

مزایای فیشیال صورت:

روش درمانی زیبایی فیشیال صورت قصد دارد که با شیوه های طبیعی شرایط پوست را بهبود بخشد و میتوان گفت زیبایی در مدت زمان کوتاه است. خب البته مزایا در پوست های مختلف متغیر است و در افراد نتایج متفاوتی در بر دارد ولی در کل باعث آرامش پوست و بدن میشود چهره را روشن تر کرده ، کدری و خستگی را از بین میبرد ، پوست را آبرسانی کرده و پیری را به تاخیر می اندازد در کل فرآیند پاکسازی ، لایه برداری ، تغذیه و آبرسانی را انجام میدهد که چهره ای شفاف تر و جوانتر میبخشد.

شاید افکار عمومی بر این باشد که فیشیال پوست مخصوص خانم ها است ولی این تفکر کاملا غلط است خانم ها و آقایان در طول روز تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار میگیرند از قبیل : نورخورشید، رژیم غذایی نامناسب، اصلاح صورت ، آلودگی هوا و عوامل این چنین که ممکن است آنها را در معرض جوش و آلودگی های پوستی قرار دهد که نتیجه ی آن پیری زودرس است که با فیشیال صورت میتوان به نتایج کم نظیری دست پیدا کرد از قبیل :

جوانسازی، روشن شدن، پیشگیری از پیری زودرس، رهایی از جوش های سر سیاه و سر سفید، پاک شدن چهره از جای جوش های قرمز گذشته، تغذیه، لایه برداری، دفع سموم، لیفت و سفت شدن پوست، بهبود گردش خون ،درمان گودی و سیاهی و پف زیر چشم، یکدست و صاف شدن چهره. که دست یافتن به همه ی این نتایج با این شیوه میتواند کم نظیر و یا بی نظیر باشد!

برچسب ها فیشیال , فیشیال صورت , facial ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 25
  • بازدید کلی : 2678
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی