loading...

سلامت و زیبایی

بازدید : 102
سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 21:57

پروتز سینه چیست و چگونه انجام می شود؟ انواع پروتز سینه

چکیده این مطلب: معرفی انواع پروتز های سینه، عمل پروتز سینه برای چه بانوانی مناسب است؟ ماندگاری پروتز سینه به چه صورت است؟ در عمل پروتز سینه چه اهدافی امکانپذیر است؟ آیا پروتز سینه احتمال ابتلا به سرطان سینه را بالا میبرد؟ آیا افرادی که عمل پروتز سینه را انجام میدهند در دوران شیردهی دچار مشکل میشوند؟ نکاتی که قبل از عمل پروتز سینه باید انجام شود. مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه. عوارض پروتز سینه. آیا بعد از عمل پروتز سینه جای بخیه باقی می ماند؟ آیا عمل پروتز سینه درد دارد؟ آیا پروتز سینه محدودیت سنی دارد؟ بهترین جنس پروتز چیست؟ و…

Breast-prosthesis-9

Breast prosthesis

پروتز سینه:

اندام و حفظ ظاهر در طول دوران های مختلف مورد اهمیت بوده اما در خانم ها به دلیل ظرافت های خاص زنانه مورد اهمیت بیشتری است زنان ،هیکل خوش فرم را یکی از عوامل مهم اعتماد به نفس می دانند و یکی از اندام های بدن که به خوش فرمی بیشتر هیکل زنان کمک میکند،سینه است .سینه های خوش فرم به جذابیت و افزایش حس اعتماد به نفس زنان کمک به سزایی میکند! گاهی براثر بالا رفتن سن یا عوامل دیگر سینه ها دچار افتادگی یا عدم تقارن میشوند ویا اینکه به طور طبیعی وارثی ، کوچک هستند در چنین شرایطی خانم ها تمایل به حل این معضل دارند که در حال حاضر عمل پروتز سینه یکی از کم خطرترین جراحی های زیبایی دربدن خانم ها است که میتواند حس اعتماد به نفس و جوانی را بازگرداند.

پروتز، ماماپلاستی، ماموپلاستی یا ماستوپلاستی به گروهی از روشهای جراحی اطلاق میشود که هدف از آن تغییر یا اصلاح شکل ظاهریست فاکتورهایی که باعث افزایش جذابیت پستان ها میشوند شامل اندازه، شکل، تقارن، تناسب با قفسه سینه و بدن و محل قرارگیری آن بر روی قفسه سینه است که شکل سینه ها وابسته به فاکتورهاییست اعم از محتوای غددی وچربی آن، پوست و بافت همبند،عضلات وشکل اسکلت فرد!

Breast-prosthesis-1

Breast prosthesis

پروتز سینه چیست و چگونه انجام میشود ؟

مراحل کلی جراحی: بیهوشی، برش جراحی، قراردادن پروتزها، بخیه زدن برش ها ،مشاهده نتایج!
قاعدتا فردی که میخواهد تحت عمل پروتز سینه قرار گیرد تمایل دارد بداند که پروتز سینه چیست و چگونه انجام میشود و سینه با چه ماده ای پروتز میشود، پروتزی که برای سینه استفاده میشود یک ماده سیلیکونی انعطاف پذیر و نرم است که بسیار شبیه به بافت طبیعی سینه می باشد. پروتز سینه اشکال مختلفی دارد از جمله دایره ای و اشکی که با توجه به فرم سینه استفاده میشود پروتز از طریق برشی که بر روی پوست ایجاد میشود درون بافت پستانی قرار میگیرد که این برش سینه بسته به شرایط جراحی میتواند در نواحی مختلفی ایجاد شود این برشها ممکن است بالای شکم، زیر سینه، زیر بغل یا زیر هاله ی نوک سینه انجام شود.

معمولا در خانم هایی که سینه های کوچکی دارند پروتز در پشت بافت ماهیچه ای سینه قرار میگیرد اما کسانی که دچار افتادگی سینه هستند پروتز روی ماهیچه های سینه و زیرپوست و بافت نرم سینه قرار میگیرد! اصولا انتخاب سایز سینه بسته به دادن نتیجه بهتر توسط جراح تشخیص داده میشود زیرا باید زیبایی شناسی در این انتخاب رعایت شود برای مثال سایز سینه باید با دیگر اندامهای بدن مطابقت داشته باشد !

هستند اشخاصی که سینه های بزرگی دارند و در واقع نیازی به حجم ندارند. همین که سینه آنها لیفت شده و بالا آورده شود حالتی شبیه پروتز را به خود می گیرد . در واقع شخص با بافت بدن خودش یکجور پروتز سینه را خواهد داشت . بدون نیاز به خرید پروتز و بدون تامین جسم خارجی به داخل بدن. اشخاصی می توانند از این روش استفاده کنند که سینه های افتاده و نسبتا بزرگ داشته باشند . یعنی بخواهند سینه آنها فقط لیفت داده شود.

پروتزهای سینه از نظر جنس متفاوت هستند و فردی که قصد انجام پروتز سینه را دارد باید از نوع جنس پروتز آگاهی یابد و معایب و مزایای هرکدام را بداند.

Breast-prosthesis-11

Breast prosthesis

معرفی انواع پروتز سینه:

پروتزهای سالینی یا آب نمکی: این نوع پروتز حاوی آب نمک استریل است و با آب نمک استریل پر شده است که اصولا برای افرادی که سنشان از 18 گذشته باشد استفاده میشود ولی خب این نوع پروتز معایبی دارد اعم از اینکه حالت طبیعی ندارد و ظاهر آن مصنوعی تر از انواع دیگر است و اگر برای فرد حادثه ای رخ دهد و فشاری به سینه فشار وارد شود پاره میشوند ولی این موضوع خطری ایجاد نمیکند و آب نمک جذب بدن میشود همچنین برای قراردادن پروتز های سالینی برش های بزرگتری باید ایجاد شود.

پروتزهای سیلیکونی: این نوع پروتز نسبت به نوع دیگر طرفداران بیشتری دارد شباهت آنها به بافت طبیعی سینه بیشتر است و حالت انعطاف پذیری بیشتری دارند برای قرار دادن این نوع از پروتز برش کوچکتری ایجاد میشود و جلوه زیباتری دارند، پروتز از نوع سیلیکونی مقاومت بیشتری نسبت به نوع قبل دارد اما این نوع نیز در صورت وجود شرایطی که احتیاط رعایت نشود امکان پارگی دارد ولی در صورت پارگی بهترین راه عوض کردن پروتز است.

پروتز های ثابت: نوع دیگری از پروتز وجود دارد که به پروتزهای ثابت معروف هستند این نوع پروتز شاید گرانتر است ولی مزایایی دارد که به آن برتری میبخشد یکی از مزایای بسیار خوب این نوع پروتز این است که اگر تحت ضربه و فشار قرار گیرد و پاره شود حالت بدفرمی به سینه نخواهد داد و تغییر شکل محسوسی را در بافت پستان ایجاد نمیکند این نوع پروتز معمولا ابعاد در آن بزرگتر است و البته برای قراردادن آن برش بزرگتری روی سینه ایجاد میشود.

Breast-prosthesis-2

Breast prosthesis

معرفی انواع شکل های ظاهری پروتز سینه:

پروتزهای سینه از نظر شکل ظاهری نیز انواع مختلفی دارند: همانطور که فرم سینه در خانم های مختلف متفاوت است پروتزها نیز انواع مختلفی دارند، پروتز با شکل دایره ای مناسب افرادی است که فرم گردو دایره ای را میپسندند

پروتزهای سینه اناتومیکال یا اشکی: فرم رایج تر پروتزهای سینه هستند که میتوان گفت جلوه طبیعی تری به سینه میبخشند به همین دلیل خانم ها تمایل بیشتری به انجام این نوع پروتز دارند.

Breast-prosthesis-10

Breast prosthesis

عمل پروتز سینه برای چه بانوانی مناسب است؟

1- بعضی ازخانم ها که به طور طبیعی سینه کوچکی دارند.
2- خانم هایی که اضافه وزن زیادی داشته و به هر طریقی وزن زیادی را کم کرده اند و دچار افتادگی و شلی سینه شده اند.
3- کسانی که با بیماری سرطان درگیر بوده که بخشی یا تمام سینه خود را برداشته اند .
4- خانم هایی که در دوران بارداری یا پس از شیردهی دچار افتادگی سینه شده و شکل طبیعی پستان های خود را از دست داده اند.
5- افرادی که در شرایط بدنی سالمی به سر میبرند، کسانی که انتظارات واقع بینانه و مثبتی از نتیجه جراحی دارند!
در اینگونه افراد عمل پروتز سینه میتواند جراحی نتیجه بخشی باشد

در عمل پروتز سینه چه اهدافی امکانپذیر است؟

1- بازسازی و ترمیم سینه علی الخصوص در کسانی که بر اثر سرطان بافت سینه را از دست داده اند.
2- تغییر در شکل و اندازه سینه برای کسانی که به دنبال بزرگتر شدن و خوش فرمی پستانها بوده اند.
3- ایجاد تقارن در سینه ها برای کسانی که از معضل عدم تقارن و نازیبا بودن سینه هایشان رنج میبرند.
4- افزایش حجم و بزرگ شدن سینه برای کسانی که سینه کوچکی دارند.

دوام یا ماندگاری پروتز سینه :

هرچند گفته میشود پروتز سینه یک جراحی نسبتا ماندگار برای زیبایی است ولی پروتزهای سینه تاریخ انقضا دارند و باید پس از مدتی تعویض شوند بر همین اساس معاینات سالیانه ضروی میباشد مدت زمان ماندگاری پروتز به عوامل مختلفی بستگی دارد مثل جنس و کیفیت پروتز ،مدت زمان تقریبی ماندگاری پروتز را میتوان بین 8 تا 15سال در نظر گرفت البته با توجه به شرایط گفته شده!

Breast-prosthesis-8

Breast prosthesis

آیا پروتز سینه احتمال ابتلا به سرطان سینه را بالا میبرد؟

خیر این تصور به هیچ وجه صحیح نیست و جراحان بر این عقیده اند که هیچ رابطه ای بین سرطان سینه و پروتز سینه وجود ندارد واگر فردی قبلا پروتز انجام داده باشد و بخواهد پرتودرمانی کند از این نظر نیز مشکلی وجود نخواهد داشت ولی اینکه پرتو درمانی باعث سفت شدن پروتزها و تغییراتی در فرم سینه شود امکان پذیر است.

آیا افرادی که عمل پروتز سینه را انجام میدهند در دوران شیردهی دچار مشکل میشوند؟

عمل شیردهی میتواند پس از عمل پروتز سینه انجام شود ولی به شرایطی بستگی دارد مثل :روش جراحی انجام شده ولی به گفته ی متخصصین بیشتر جراحی های پروتز سینه با شیردهی سازگارند ولی گاها در روشی که اطراف سینه برش هایی ایجاد میشود میتواند در شیردهی خلل هایی ایجاد کند.در صورتیکه قصد بارداری و شیردهی دارید قبل از عمل به جراحتان اطلاع دهید.

پروتز سینه و بارداری:

باردار شدن برای خانم هایی که جراحی زیبایی پروتز سینه را انجام داده اند مانعی ندارد در این افراد بافت سینه بزرگ و سپس کوچک میشود ولی پروتز تغییری نخواهد کرد اما جراحان براین عقیده اند که خانم ها عمل پروتز سینه را پس از بارداری انجام دهند زیرا این خطر وجود دارد که در صورت پارگی مواد پروتز به داخل شیر نفوذ کند.

نکاتی که قبل از عمل پروتزسینه باید انجام شود:

1- قاعدتا قبل از هرگونه جراحی باید نکاتی رعایت شود که پروتز سینه نیز از این قاعده مستثنی نیست! از آنجا که عمل پروتز سینه با بیهوشی عمومی انجام میگیرد جراح باید قبل از عمل از شرایط بیمار خود مطلع شود در صورتیکه فرد داروی خاصی مصرف میکند باید به متخصص اطلاع دهد.
2- حدود یک ماه قبل از عمل مصرف دخانیات و الکل باید قطع گردد.
3- قرص های ضدانعقاد خون حداقل یک تا دوهفته قبل ازعمل نباید استفاده شود!

حال با توجه به این توضیحات آیا برای کسانی که تمایل به تغییر ظاهر سینه خود دارند روش عمل پروتز سینه قابل اطمینان است؟ خب میتوان گفت عمل پروتز سینه میتواند یک راه تقریبا دائمی برای کسانی که به دنبال خوش فرمی و بزرگ شدن سینه هستند باشد این جراحی شامل مزایای دیگری نیز میشود اعم از تاثیر این جراحی بر روی رابطه جنسی. سینه بخش مهم و بسیار تحریک پذیر از بدن خانمهاست که داری عصب های حسی بسیار زیادی است وتاثیر ویژه ای بر روابط جنسی دارد پستانها اندام هایی هستند که نقش مهمی در رابطه زناشویی ایفا میکنند بنابراین بسیاری از خانم ها به دلیل نداشتن سینه های زیبا در رابطه جنسی خود نیز دچار مشکل میشوند پس عمل پروتز سینه علاوه بر زیبایی بخشی و بالابردن جذابیت زن ،نقش بسزایی در زندگی فرد نیز میتواند ایجاد کند!

قبل از عمل پروتز سینه باید روندهایی طی شود که اینجا به آنها اشاره میکنیم:

1- آگاهی بخشی به فردی که برای انجام عمل پروتزسینه مراجعه کرده است در جلسه ای که تحت عنوان جلسه مشاوره برگزار میشود جراح اطلاعاتی در خصوص پروتز به فرد میدهد که باعث میشود فرد بتواند تصمیم بهتری بگیرد دراین جلسه مشاوره فرد از معایب و مزایای پروتز مطلع میشود.

2- بررسی سینه به صورت تخصصی توسط پزشک جراح : قبل از عمل پروتز سینه لازم است جراح بافت سینه را بررسی کرده و از سلامت آن مطلع شود و همچنین روش عمل ،جنس پروتز، ونکاتی از این قبیل را مشخص کرده تا بتواند به نتیجه ی بهتری از عمل دست یابد.

3- انتخاب روش دقیق جراحی برای رسیدن به بهترین نتیجه: پس از معاینه دقیق بافت سینه و بررسی ویژگی های بدنی با علم زیبایی شناسی توسط جراح روش جراحی تعیین میشود در این تصمیم سعی میشود روشی انتخاب شود که فرد بهبود سریعتری یابد.

Breast-prosthesis-4

Breast prosthesis

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه :

در آخرین مرحله از آگاهی بخشی ،فرد باید از مراقبت های پس از عمل مطلع شود! در اینجای مقاله اشاره میکنیم به مراقبت های دقیقی که پس از عمل پروتز سینه باید انجام شود اینکه متخصصین چه احتیاط هایی را ضروری دانسته اند، درست است که در اول مقاله گفتیم عمل پروتز سینه جز جراحی های کم عارضه است ولی این بدین معنی نیست که به مراقبت بعدی نیاز ندارد پس از عمل پروتز سینه باید با رعایت نکاتی باعث شویم که درد و تورم پس از عمل سریعتر رفع شود:

1- برای درد و کبودی اطراف سینه میتوان از کمپرس سرد و گرم استفاده کرد البته پس از پروتز پوست اطراف سینه حساس تر میشود، پس دقت کنید از یخ یا آب خیلی داغ استفاده نشود .
2- کمپرس نباید بیشتر از 10دقیقه برروی سینه قرار گیرد .
3- فعالیت های روزانه را 2 یا 3 روز پس از جراحی میتوان انجام داد ولی فعالیت های سنگین تا 2ماه ممنوع است .
4- از هرگونه فشار به سینه ها باید خودداری شود.
5- تا حدود دو هفته پس از جراحی باید مصرف نمک کم باشد .
6- تغذیه میتواند نقش مهمی در بهبودی داشته باشد استفاده از مایعات ،میوه ها به خصوص آناناس،ماهی و میگو و سبزیجات توصیه میشود.
7- استراحت و رعایت به معنی استراحت مطلق نیست و حتما باید راه بروید و نرمش آرام دست انجام شود.
8- بستن سوتین طبی نباید فراموش شود.
9- تا چند هفته پس از عمل ماساژ دادن سینه ها باید انجام شود.
10- بلافاصله پس از پروتز نباید سفر هوایی داشته باشید حداقل پرواز را به 24ساعت پس از عمل موکول کنید.

عوارض پروتز سینه:

هیچ جراحی از عوارض به دور نیست ولی بسته به نوع جراحی کم و زیاد میشود ،با توجه به تمام مزایای گفته شده در صورت اتفاق افتادن جراحی غیرتخصصی و انتخاب ناصحیح پزشک ،جراحی میتواند تعویض بافت سینه، عفونت پستان، نکروز بافت پستانی و… را درپی داشته باشد گاها عوارض عمل پروتز سینه نشانه هایی دارد از قبیل از بین نرفتن ورم و قرمزی پوست سینه و حس سوزش! احتمال خونریزی نیز در مواردی وجود دارد که البته جای نگرانی زیادی ندارد و طی لاپاراسکوپی خون ازمحل تخلیه شده و نیازی به برداشتن پروتز نیست.

قطعا پس از هر جراحی نگرانی از بابت عفونت وجود دارد هرچند عفونت در صورت بروز میتواند بسیار مشکل ساز شود ولی در عمل پروتز سینه به ندرت و در کمتر از 1درصد بیماران رخ میدهد.
نگرانی دیگر انقباض کپسولی است ؛ پس از جراحی بدن ، کپسولی از بافت فیبروزی در اطراف پروتز میسازد که البته این واکنش طبیعی بدن به ورود شی جدید به بدن است که به مرور بافت فیبروزی کوچک و جمع شده و باعث سفتی و درد میشود که البته روشهایی برای رفع این مشکل وجود دارد: مانند کپسولوتومی باز: که طی جراحی مجدد و زدن برش هایی در بافت انجام میشود که این عمل طی بیهوشی کامل انجام میشود. روش دیگر کپسولوکتومی باز: این روش موفقیت آمیزتر بوده و طی آن جراح بافت فیبروزی را بطور کامل برمیدارد .

Breast-prosthesis-7

Breast prosthesis

بهترین اندازه پروتز سینه؟

مهم ترین اصل در انتخاب سایز پروتز این است که با ظاهر شما هماهنگ باشد و اندامی موزون تر به شما ببخشد که اینکار توسط جراح صورت میگیرد پزشک با اندازه گیری قفسه سینه فرد بهترین سایز سینه را تشخیص میدهد.

باقی ماندن جای برش ها پس از جراحی؟

محل برش با گذشت زمان به طور کامل ترمیم شده و نمای زخم باقیمانده شبیه یک خط بسیار نازک همرنگ پوست خواهد بود در حالیکه در برخی بانوان دیگر محل زخم قرمز، متورم و پهن خواهد ماند اگرچه حالت دوم کمتر رخ میدهد ولی پیش بینی اینکه کدام اتفاق رخ خواهد داد امکانپذیر نیست.در صورتی که بخواهید جای بخیه به طور کامل محو شود میتوانید آن را با میکرونیدلینگ به طور کامل از بین ببرید.

پروتز سینه چیست و چگونه انجام می شود؟ انواع پروتز سینه

چکیده این مطلب: معرفی انواع پروتز های سینه، عمل پروتز سینه برای چه بانوانی مناسب است؟ ماندگاری پروتز سینه به چه صورت است؟ در عمل پروتز سینه چه اهدافی امکانپذیر است؟ آیا پروتز سینه احتمال ابتلا به سرطان سینه را بالا میبرد؟ آیا افرادی که عمل پروتز سینه را انجام میدهند در دوران شیردهی دچار مشکل میشوند؟ نکاتی که قبل از عمل پروتز سینه باید انجام شود. مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه. عوارض پروتز سینه. آیا بعد از عمل پروتز سینه جای بخیه باقی می ماند؟ آیا عمل پروتز سینه درد دارد؟ آیا پروتز سینه محدودیت سنی دارد؟ بهترین جنس پروتز چیست؟ و…

Breast-prosthesis-9

Breast prosthesis

پروتز سینه:

اندام و حفظ ظاهر در طول دوران های مختلف مورد اهمیت بوده اما در خانم ها به دلیل ظرافت های خاص زنانه مورد اهمیت بیشتری است زنان ،هیکل خوش فرم را یکی از عوامل مهم اعتماد به نفس می دانند و یکی از اندام های بدن که به خوش فرمی بیشتر هیکل زنان کمک میکند،سینه است .سینه های خوش فرم به جذابیت و افزایش حس اعتماد به نفس زنان کمک به سزایی میکند! گاهی براثر بالا رفتن سن یا عوامل دیگر سینه ها دچار افتادگی یا عدم تقارن میشوند ویا اینکه به طور طبیعی وارثی ، کوچک هستند در چنین شرایطی خانم ها تمایل به حل این معضل دارند که در حال حاضر عمل پروتز سینه یکی از کم خطرترین جراحی های زیبایی دربدن خانم ها است که میتواند حس اعتماد به نفس و جوانی را بازگرداند.

پروتز، ماماپلاستی، ماموپلاستی یا ماستوپلاستی به گروهی از روشهای جراحی اطلاق میشود که هدف از آن تغییر یا اصلاح شکل ظاهریست فاکتورهایی که باعث افزایش جذابیت پستان ها میشوند شامل اندازه، شکل، تقارن، تناسب با قفسه سینه و بدن و محل قرارگیری آن بر روی قفسه سینه است که شکل سینه ها وابسته به فاکتورهاییست اعم از محتوای غددی وچربی آن، پوست و بافت همبند،عضلات وشکل اسکلت فرد!

Breast-prosthesis-1

Breast prosthesis

پروتز سینه چیست و چگونه انجام میشود ؟

مراحل کلی جراحی: بیهوشی، برش جراحی، قراردادن پروتزها، بخیه زدن برش ها ،مشاهده نتایج!
قاعدتا فردی که میخواهد تحت عمل پروتز سینه قرار گیرد تمایل دارد بداند که پروتز سینه چیست و چگونه انجام میشود و سینه با چه ماده ای پروتز میشود، پروتزی که برای سینه استفاده میشود یک ماده سیلیکونی انعطاف پذیر و نرم است که بسیار شبیه به بافت طبیعی سینه می باشد. پروتز سینه اشکال مختلفی دارد از جمله دایره ای و اشکی که با توجه به فرم سینه استفاده میشود پروتز از طریق برشی که بر روی پوست ایجاد میشود درون بافت پستانی قرار میگیرد که این برش سینه بسته به شرایط جراحی میتواند در نواحی مختلفی ایجاد شود این برشها ممکن است بالای شکم، زیر سینه، زیر بغل یا زیر هاله ی نوک سینه انجام شود.

معمولا در خانم هایی که سینه های کوچکی دارند پروتز در پشت بافت ماهیچه ای سینه قرار میگیرد اما کسانی که دچار افتادگی سینه هستند پروتز روی ماهیچه های سینه و زیرپوست و بافت نرم سینه قرار میگیرد! اصولا انتخاب سایز سینه بسته به دادن نتیجه بهتر توسط جراح تشخیص داده میشود زیرا باید زیبایی شناسی در این انتخاب رعایت شود برای مثال سایز سینه باید با دیگر اندامهای بدن مطابقت داشته باشد !

هستند اشخاصی که سینه های بزرگی دارند و در واقع نیازی به حجم ندارند. همین که سینه آنها لیفت شده و بالا آورده شود حالتی شبیه پروتز را به خود می گیرد . در واقع شخص با بافت بدن خودش یکجور پروتز سینه را خواهد داشت . بدون نیاز به خرید پروتز و بدون تامین جسم خارجی به داخل بدن. اشخاصی می توانند از این روش استفاده کنند که سینه های افتاده و نسبتا بزرگ داشته باشند . یعنی بخواهند سینه آنها فقط لیفت داده شود.

پروتزهای سینه از نظر جنس متفاوت هستند و فردی که قصد انجام پروتز سینه را دارد باید از نوع جنس پروتز آگاهی یابد و معایب و مزایای هرکدام را بداند.

Breast-prosthesis-11

Breast prosthesis

معرفی انواع پروتز سینه:

پروتزهای سالینی یا آب نمکی: این نوع پروتز حاوی آب نمک استریل است و با آب نمک استریل پر شده است که اصولا برای افرادی که سنشان از 18 گذشته باشد استفاده میشود ولی خب این نوع پروتز معایبی دارد اعم از اینکه حالت طبیعی ندارد و ظاهر آن مصنوعی تر از انواع دیگر است و اگر برای فرد حادثه ای رخ دهد و فشاری به سینه فشار وارد شود پاره میشوند ولی این موضوع خطری ایجاد نمیکند و آب نمک جذب بدن میشود همچنین برای قراردادن پروتز های سالینی برش های بزرگتری باید ایجاد شود.

پروتزهای سیلیکونی: این نوع پروتز نسبت به نوع دیگر طرفداران بیشتری دارد شباهت آنها به بافت طبیعی سینه بیشتر است و حالت انعطاف پذیری بیشتری دارند برای قرار دادن این نوع از پروتز برش کوچکتری ایجاد میشود و جلوه زیباتری دارند، پروتز از نوع سیلیکونی مقاومت بیشتری نسبت به نوع قبل دارد اما این نوع نیز در صورت وجود شرایطی که احتیاط رعایت نشود امکان پارگی دارد ولی در صورت پارگی بهترین راه عوض کردن پروتز است.

پروتز های ثابت: نوع دیگری از پروتز وجود دارد که به پروتزهای ثابت معروف هستند این نوع پروتز شاید گرانتر است ولی مزایایی دارد که به آن برتری میبخشد یکی از مزایای بسیار خوب این نوع پروتز این است که اگر تحت ضربه و فشار قرار گیرد و پاره شود حالت بدفرمی به سینه نخواهد داد و تغییر شکل محسوسی را در بافت پستان ایجاد نمیکند این نوع پروتز معمولا ابعاد در آن بزرگتر است و البته برای قراردادن آن برش بزرگتری روی سینه ایجاد میشود.

Breast-prosthesis-2

Breast prosthesis

معرفی انواع شکل های ظاهری پروتز سینه:

پروتزهای سینه از نظر شکل ظاهری نیز انواع مختلفی دارند: همانطور که فرم سینه در خانم های مختلف متفاوت است پروتزها نیز انواع مختلفی دارند، پروتز با شکل دایره ای مناسب افرادی است که فرم گردو دایره ای را میپسندند

پروتزهای سینه اناتومیکال یا اشکی: فرم رایج تر پروتزهای سینه هستند که میتوان گفت جلوه طبیعی تری به سینه میبخشند به همین دلیل خانم ها تمایل بیشتری به انجام این نوع پروتز دارند.

Breast-prosthesis-10

Breast prosthesis

عمل پروتز سینه برای چه بانوانی مناسب است؟

1- بعضی ازخانم ها که به طور طبیعی سینه کوچکی دارند.
2- خانم هایی که اضافه وزن زیادی داشته و به هر طریقی وزن زیادی را کم کرده اند و دچار افتادگی و شلی سینه شده اند.
3- کسانی که با بیماری سرطان درگیر بوده که بخشی یا تمام سینه خود را برداشته اند .
4- خانم هایی که در دوران بارداری یا پس از شیردهی دچار افتادگی سینه شده و شکل طبیعی پستان های خود را از دست داده اند.
5- افرادی که در شرایط بدنی سالمی به سر میبرند، کسانی که انتظارات واقع بینانه و مثبتی از نتیجه جراحی دارند!
در اینگونه افراد عمل پروتز سینه میتواند جراحی نتیجه بخشی باشد

در عمل پروتز سینه چه اهدافی امکانپذیر است؟

1- بازسازی و ترمیم سینه علی الخصوص در کسانی که بر اثر سرطان بافت سینه را از دست داده اند.
2- تغییر در شکل و اندازه سینه برای کسانی که به دنبال بزرگتر شدن و خوش فرمی پستانها بوده اند.
3- ایجاد تقارن در سینه ها برای کسانی که از معضل عدم تقارن و نازیبا بودن سینه هایشان رنج میبرند.
4- افزایش حجم و بزرگ شدن سینه برای کسانی که سینه کوچکی دارند.

دوام یا ماندگاری پروتز سینه :

هرچند گفته میشود پروتز سینه یک جراحی نسبتا ماندگار برای زیبایی است ولی پروتزهای سینه تاریخ انقضا دارند و باید پس از مدتی تعویض شوند بر همین اساس معاینات سالیانه ضروی میباشد مدت زمان ماندگاری پروتز به عوامل مختلفی بستگی دارد مثل جنس و کیفیت پروتز ،مدت زمان تقریبی ماندگاری پروتز را میتوان بین 8 تا 15سال در نظر گرفت البته با توجه به شرایط گفته شده!

Breast-prosthesis-8

Breast prosthesis

آیا پروتز سینه احتمال ابتلا به سرطان سینه را بالا میبرد؟

خیر این تصور به هیچ وجه صحیح نیست و جراحان بر این عقیده اند که هیچ رابطه ای بین سرطان سینه و پروتز سینه وجود ندارد واگر فردی قبلا پروتز انجام داده باشد و بخواهد پرتودرمانی کند از این نظر نیز مشکلی وجود نخواهد داشت ولی اینکه پرتو درمانی باعث سفت شدن پروتزها و تغییراتی در فرم سینه شود امکان پذیر است.

آیا افرادی که عمل پروتز سینه را انجام میدهند در دوران شیردهی دچار مشکل میشوند؟

عمل شیردهی میتواند پس از عمل پروتز سینه انجام شود ولی به شرایطی بستگی دارد مثل :روش جراحی انجام شده ولی به گفته ی متخصصین بیشتر جراحی های پروتز سینه با شیردهی سازگارند ولی گاها در روشی که اطراف سینه برش هایی ایجاد میشود میتواند در شیردهی خلل هایی ایجاد کند.در صورتیکه قصد بارداری و شیردهی دارید قبل از عمل به جراحتان اطلاع دهید.

پروتز سینه و بارداری:

باردار شدن برای خانم هایی که جراحی زیبایی پروتز سینه را انجام داده اند مانعی ندارد در این افراد بافت سینه بزرگ و سپس کوچک میشود ولی پروتز تغییری نخواهد کرد اما جراحان براین عقیده اند که خانم ها عمل پروتز سینه را پس از بارداری انجام دهند زیرا این خطر وجود دارد که در صورت پارگی مواد پروتز به داخل شیر نفوذ کند.

نکاتی که قبل از عمل پروتزسینه باید انجام شود:

1- قاعدتا قبل از هرگونه جراحی باید نکاتی رعایت شود که پروتز سینه نیز از این قاعده مستثنی نیست! از آنجا که عمل پروتز سینه با بیهوشی عمومی انجام میگیرد جراح باید قبل از عمل از شرایط بیمار خود مطلع شود در صورتیکه فرد داروی خاصی مصرف میکند باید به متخصص اطلاع دهد.
2- حدود یک ماه قبل از عمل مصرف دخانیات و الکل باید قطع گردد.
3- قرص های ضدانعقاد خون حداقل یک تا دوهفته قبل ازعمل نباید استفاده شود!

حال با توجه به این توضیحات آیا برای کسانی که تمایل به تغییر ظاهر سینه خود دارند روش عمل پروتز سینه قابل اطمینان است؟ خب میتوان گفت عمل پروتز سینه میتواند یک راه تقریبا دائمی برای کسانی که به دنبال خوش فرمی و بزرگ شدن سینه هستند باشد این جراحی شامل مزایای دیگری نیز میشود اعم از تاثیر این جراحی بر روی رابطه جنسی. سینه بخش مهم و بسیار تحریک پذیر از بدن خانمهاست که داری عصب های حسی بسیار زیادی است وتاثیر ویژه ای بر روابط جنسی دارد پستانها اندام هایی هستند که نقش مهمی در رابطه زناشویی ایفا میکنند بنابراین بسیاری از خانم ها به دلیل نداشتن سینه های زیبا در رابطه جنسی خود نیز دچار مشکل میشوند پس عمل پروتز سینه علاوه بر زیبایی بخشی و بالابردن جذابیت زن ،نقش بسزایی در زندگی فرد نیز میتواند ایجاد کند!

قبل از عمل پروتز سینه باید روندهایی طی شود که اینجا به آنها اشاره میکنیم:

1- آگاهی بخشی به فردی که برای انجام عمل پروتزسینه مراجعه کرده است در جلسه ای که تحت عنوان جلسه مشاوره برگزار میشود جراح اطلاعاتی در خصوص پروتز به فرد میدهد که باعث میشود فرد بتواند تصمیم بهتری بگیرد دراین جلسه مشاوره فرد از معایب و مزایای پروتز مطلع میشود.

2- بررسی سینه به صورت تخصصی توسط پزشک جراح : قبل از عمل پروتز سینه لازم است جراح بافت سینه را بررسی کرده و از سلامت آن مطلع شود و همچنین روش عمل ،جنس پروتز، ونکاتی از این قبیل را مشخص کرده تا بتواند به نتیجه ی بهتری از عمل دست یابد.

3- انتخاب روش دقیق جراحی برای رسیدن به بهترین نتیجه: پس از معاینه دقیق بافت سینه و بررسی ویژگی های بدنی با علم زیبایی شناسی توسط جراح روش جراحی تعیین میشود در این تصمیم سعی میشود روشی انتخاب شود که فرد بهبود سریعتری یابد.

Breast-prosthesis-4

Breast prosthesis

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه :

در آخرین مرحله از آگاهی بخشی ،فرد باید از مراقبت های پس از عمل مطلع شود! در اینجای مقاله اشاره میکنیم به مراقبت های دقیقی که پس از عمل پروتز سینه باید انجام شود اینکه متخصصین چه احتیاط هایی را ضروری دانسته اند، درست است که در اول مقاله گفتیم عمل پروتز سینه جز جراحی های کم عارضه است ولی این بدین معنی نیست که به مراقبت بعدی نیاز ندارد پس از عمل پروتز سینه باید با رعایت نکاتی باعث شویم که درد و تورم پس از عمل سریعتر رفع شود:

1- برای درد و کبودی اطراف سینه میتوان از کمپرس سرد و گرم استفاده کرد البته پس از پروتز پوست اطراف سینه حساس تر میشود، پس دقت کنید از یخ یا آب خیلی داغ استفاده نشود .
2- کمپرس نباید بیشتر از 10دقیقه برروی سینه قرار گیرد .
3- فعالیت های روزانه را 2 یا 3 روز پس از جراحی میتوان انجام داد ولی فعالیت های سنگین تا 2ماه ممنوع است .
4- از هرگونه فشار به سینه ها باید خودداری شود.
5- تا حدود دو هفته پس از جراحی باید مصرف نمک کم باشد .
6- تغذیه میتواند نقش مهمی در بهبودی داشته باشد استفاده از مایعات ،میوه ها به خصوص آناناس،ماهی و میگو و سبزیجات توصیه میشود.
7- استراحت و رعایت به معنی استراحت مطلق نیست و حتما باید راه بروید و نرمش آرام دست انجام شود.
8- بستن سوتین طبی نباید فراموش شود.
9- تا چند هفته پس از عمل ماساژ دادن سینه ها باید انجام شود.
10- بلافاصله پس از پروتز نباید سفر هوایی داشته باشید حداقل پرواز را به 24ساعت پس از عمل موکول کنید.

عوارض پروتز سینه:

هیچ جراحی از عوارض به دور نیست ولی بسته به نوع جراحی کم و زیاد میشود ،با توجه به تمام مزایای گفته شده در صورت اتفاق افتادن جراحی غیرتخصصی و انتخاب ناصحیح پزشک ،جراحی میتواند تعویض بافت سینه، عفونت پستان، نکروز بافت پستانی و… را درپی داشته باشد گاها عوارض عمل پروتز سینه نشانه هایی دارد از قبیل از بین نرفتن ورم و قرمزی پوست سینه و حس سوزش! احتمال خونریزی نیز در مواردی وجود دارد که البته جای نگرانی زیادی ندارد و طی لاپاراسکوپی خون ازمحل تخلیه شده و نیازی به برداشتن پروتز نیست.

قطعا پس از هر جراحی نگرانی از بابت عفونت وجود دارد هرچند عفونت در صورت بروز میتواند بسیار مشکل ساز شود ولی در عمل پروتز سینه به ندرت و در کمتر از 1درصد بیماران رخ میدهد.
نگرانی دیگر انقباض کپسولی است ؛ پس از جراحی بدن ، کپسولی از بافت فیبروزی در اطراف پروتز میسازد که البته این واکنش طبیعی بدن به ورود شی جدید به بدن است که به مرور بافت فیبروزی کوچک و جمع شده و باعث سفتی و درد میشود که البته روشهایی برای رفع این مشکل وجود دارد: مانند کپسولوتومی باز: که طی جراحی مجدد و زدن برش هایی در بافت انجام میشود که این عمل طی بیهوشی کامل انجام میشود. روش دیگر کپسولوکتومی باز: این روش موفقیت آمیزتر بوده و طی آن جراح بافت فیبروزی را بطور کامل برمیدارد .

Breast-prosthesis-7

Breast prosthesis

بهترین اندازه پروتز سینه؟

مهم ترین اصل در انتخاب سایز پروتز این است که با ظاهر شما هماهنگ باشد و اندامی موزون تر به شما ببخشد که اینکار توسط جراح صورت میگیرد پزشک با اندازه گیری قفسه سینه فرد بهترین سایز سینه را تشخیص میدهد.

باقی ماندن جای برش ها پس از جراحی؟

محل برش با گذشت زمان به طور کامل ترمیم شده و نمای زخم باقیمانده شبیه یک خط بسیار نازک همرنگ پوست خواهد بود در حالیکه در برخی بانوان دیگر محل زخم قرمز، متورم و پهن خواهد ماند اگرچه حالت دوم کمتر رخ میدهد ولی پیش بینی اینکه کدام اتفاق رخ خواهد داد امکانپذیر نیست.در صورتی که بخواهید جای بخیه به طور کامل محو شود میتوانید آن را با میکرونیدلینگ به طور کامل از بین ببرید.

برچسب ها پروتز سینه ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 52
  • بازدید کلی : 2705
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی