loading...

سلامت و زیبایی

بازدید : 90
سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 22:04

چکیده این مطلب: میکرونیدلینگ چیست؟ کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ صورت چیست؟ روش انجام کار میکرونیدلینگ به چه صورت است؟ نکاتی که قبل از میکرونیدلینگ صورت باید انجام دهید. مراقبت هایی که بعد از میکرونیدلینگ باید انجام داد. برای میکرونیدلینگ چند جلسه لازم است ؟ و فاصله زمانی هر جلسه چقدر باید باشد؟ عوارض میکرونیدلینگ چیست؟ چه افرادی نمی توانند میکرونیدلینگ را انجام دهند؟ انواع روش های انجام میکرونیدلینگ . هزینه میکرونیدلینگ چقدر است؟ معرفی بهترین کلینیک میکرونیدلینگ.

میکرونیدلینگ چیست؟

یکی از روش های جوانسازی پوست روش میکرونیدلینگ است که با استفاده از دستگاه های مختلفی انجام می شود نمونه ای از این دستگاه ها ،دستگاه درماپن است . با استفاده از این دستگاه ها می توان کانال های متعددی روی سطح پوست در ناحیه اپیدرم و قسمت فوقانی درم پوست ایجاد کرد و باعث لایه برداری سطحی و همچنین باعث تحریک کلاژن سازی در لایه ی میانی پوست شد.

Microneedling-1

میکرونیدلینگ جهت درمان جای زخم های ناشی از تصادف

کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ: میکرونیدلینگ باعث ترمیم خیلی از ضایعات پوستی مثل:

1- بهبود منافذ باز پوست(کاهش اندازه روزنه‌های پوست)

2- میکرونیدلینگ جهت بهبود اسکار هایی که در اثر آکنه ،سوختگی یا جراحی ایجاد شده اند.

3- میکرونیدلینگ جهت درمان استریا (ترک های ناشی از چاقی یا بارداری) : به دلیل چاقی،لاغری و یا حاملگی فشار شدیدی به پوست وارد می شود و باعث به وجود آمدن ترک پوستی می شود، با استفاده از میکرونیدلینگ می توان تا حد زیادی این حالت پوست را بهبود بخشید.

4- میکرونیدلینگ صورت جهت درمان جای جوش و آکنه و رفع تیرگی پوست : برای از بین بردن جای جوش می بایست از تکنیک ترمیم سازی مجدد استفاده نمود و این کار توسط میکرونیدلینگ قابل انجام است.

Microneedling-14

میکرونیدلینگ جهت درمان جای جوش

5- میکرونیدلینگ جهت بهبود چروک های سطحی : بیشترین استفاده از میکرونیدلینگ در جهت رفع چین و چروک صورت است .با گذشت زمان و بالا رفتن سن تولید کلاژن در پوست کاهش پیدا می کند و موجب ظهور چروک می شود.با استفاده از میکرونیدلینگ و مواد مغذی که در حین کار به پوست تزریق می شود موجب تولید کلاژن و بهبود چین و چروک می شود.

Microneedling-4

نتیجه میکرونیدلینگ همراه با مزوتراپی در 6 جلسه درمانی جهت درمان چروک صورت

6- میکرونیدلینگ را می توان در نقاط حساس پوست مانند بینی، گردن، دور چشم و …نیز استفاده کرد.

7- هزینه میکرونیدلینگ در مقایسه با روش های جوانسازی دیگر (مانند: لیزر) کمتر بوده و قابل استفاده برای هر رنگ پوستی می باشد.

8- میکرونیدلینگ برای درمان ریزش مو و کمک برای رشد مجدد موها:
با توجه به این که این روش تاثیر مثبتی در جوانسازی پوست و تحریک فاکتور های رشد داشته ،به همین دلیل از این روش برای موارد دیگر نیز استفاده شد و تجربه ای که طی این سال ها با این روش برای افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو به دست آمده مثبت بوده و خواهان زیادی داشته. میکرونیدلینگ باعث افزایش خونرسانی به پوست شده و با رسیدن مواد مغذی به ناحیه موردنظر سبب رشد مجدد مو می شود.طبق تحقیقات این روش برای درمان ریزش موی ارثی نیز موثر بوده .مقاله ی : (کاشت مو چگونه انجام می شود؟ انواع روش ها,عوارض) در سایت کلینیک دکتر پاکدل را از دست ندهید.

9- میکرونیدلینگ برای رشد ابرو :
برای بهبودی کم پشتی ابرو ها و همچنین جلوگیری از ریزش آنها نیز می توان از روش میکرونیدلینگ استفاده نمود .این روش هیچ عارضه ای بر روی پوست ابرو باقی نمیگذارد.لازم به ذکر است که به دلیل نزدیکی به چشم و حساس بودن کار، انجام دادن آن را حتما به پزشک کاربلد و با تجربه بسپارید.برای اینکار باید از دستگاه و سوزن های استاندارد استفاده کرد در غیر این صورت پوست بیمار دچار عوارضی خواهد شد که آزار دهنده وخطرناک است.

10- رفع خط خنده

11- افزایش قوام و استحکام پوست

سوزن هایی که در کارتریج دستگاه تعبیه شده از نظر استاندارد باید کاملا قابل نفوذ و خوب باشند که باعث ایجاد ضایعات اضافی روی سطح پوست نشود.

روش انجام کار میکرونیدلینگ به چه صورت است؟

در ابتدای کار پوست ناحیه موردنظر را تمیز و ضدعفونی می کنیم، سپس به دلیل کار با سوزن که ممکن است تا حدی دردناک باشد از بی حسی موضعی روی سطح پوست استفاده می شود .در هنگام میکرونیدلینگ هر چند وقت یکبار مایعی با استفاده از سرنگ روی سطح پوست ریخته می شود که این مایع با توجه به نیاز پوست و تشخیص پزشک می تواند مختلف باشد .این مایع می تواند مزوتراپی ، انواع ویتامین ها ، اسید هیالورونیک و یا کیوتن و سایر املاحی که برای جوانسازی پوست ، ضد چروک ، روشن کننده پوست و مواد مغذی دیگر باشد که با توجه به ضایعه ای که می خواهیم درمان کنیم انتخاب می شود و همراه با میکرونیدلینگ می توان استفاده کرد که به این روش external usa گفته می شود.بنابراین علاوه بر میکرونیدلینگ که خودش روش موثری برای جوانسازی پوست می باشد . این موادی هم که روی سطح پوست ریخته می شود میتواند مکمل کار ما باشد.

فشار دست برای میکرونیدلینگ باید خیلی ملایم باشد.میزان نفوذ سوزن باید کنترل شده باشد،با توجه به نوع ضایعه ای که می خواهیم درمان کنیم ،میزان ورود سوزن و تعداد تکرار کار (چرخش کارتریج روی سطح پوست) متغییر است. اگر ضایعات سطحی باشد و روی ناحیه صورت باشد طبیعتا باید با درجات ملایم تر کار انجام شود .و اگر ضایعات و اسکار ها عمیق تر باشند طبیعتا عمق نفوذ سوزن هم باید بیشتر باشد.

Microneedling-2

میکرونیدلینگ جهت درمان لک صورت

تکرار کار در هر جلسه تا حدی ادامه پیدا می کند که حالت قرمزی و تورم و حالت خونریزی کمی را روی سطح پوست داشته باشیم. شتاب حرکت دست باید آهسته باشد و کارتریج را نباید به سرعت حرکت دهیم تا نقاط مختلف پوست به طور یکنواخت بهبود پیدا کنند.این روش درمانی یک روش تقربیا تهاجمی است و برای اینکار حتما باید آموزش های لازم گذرانده شده باشد و حتما توسط پزشک انجام شود .

در میکرونیدلینگ لایه برداری روی ناحیه اپیدرم نیز انجام می شود بنابراین بعد از التیام ، پوسته ریزی داریم . نفوذ سوزن های کارتریج به داخل قسمت درم پوست باعث تحریک پوست و تولید کلاژن می شود. در پایان کار نیز پزشک کرم محافظ زینک را روی سطح پوست قرار می دهد . بعد از گذشت 5 روز می توانید از دارو های موضعی که پزشک برای رفع لک ،تیرگی ،روشن کننده پوست و ضد چروک برای شما تجویز کردند استفاده نمائید.

Microneedling-6

لایه های مختلف پوست

برای میکرونیدلینگ چند جلسه لازم است ؟ و فاصله زمانی هر جلسه چقدر باید باشد؟

مراجعه کننده نباید انتظار داشته باشد که با یک جلسه درمان به نتیجه قطعی برسد(مخصوصا برای بهبود جای زخم یا آکنه یا ترک پوست) ولی بعد از یک جلسه حتما متوجه تغییرات مثبت پوست خود خواهد شد. تعداد جلسات برای افراد مختلف به دلیل متفاوت بودن نوع مشکل پوستی متغیر است. ولی به طور معمول فاصله درمانی بین 4 تا 6 هفته یکبار می باشد و تعداد جلسات درمان هم حدودا 4 تا 6 جلسه میتواند باشد. و انجام کار در هرجلسه بین 20 دقیقه تا یک ساعت زمان می برد.

Microneedling-3

Microneedling-3

نکاتی که قبل از میکرونیدلینگ باید انجام دهید:

1- مشاوره با پزشک : اشخاصی که برای میکرونیدلینگ در نظر گرفته می شوند،از نظر سابقه بیماری ،مصرف دارو ها باید بررسی و مشاوره شوند،خیلی از افراد که دارای ضایعه پوستی خاصی هستن و یا به ماده خاصی حساسیت دارند، نمی توانند اقدام به میکرونیدلینگ کنند.بنابراین حتما باید راجع به سابقه بیماری و حساسیت های پوستی خود با پزشک صحبت کنید.

2- پاکسازی پوست : قبل از انجام میکرونیدلینگ می بایست پوست را کاملا شستشو داده و از پاک کننده های خوب برای اینکار استفاده کرد . هر چقدر اینکار بهتر انجام شود تاثیر میکرونیدلینگ و جذب ویتامین ها به پوست نیز بهتر انجام می شود.

3- عدم استفاده از لایه بردار : 2 تا 3 هفته قبل از اقدام به میکرونیدلینگ نباید از هیچ نوع لایه برداری برای پوست خود استفاده کنید

4- اگر اخیرا در جهت جوانسازی پوست خود از روش های درمانی دیگری استفاده کرده اید حتما باید این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

Microneedling-5

Microneedling-5

مراقبت هایی که بعد از میکرونیدلینگ باید انجام داد:

حتما باید مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ انجام شود زیرا اگر این مراقبت ها انجام نشود ممکن است علاوه بر اینکه نتیجه ای حاصل نشود بلکه عوارضی نیز ممکن است ایجاد گردد.
1- تا 48 ساعت بعد از میکرونیدلینگ از نور خورشید دوری کنید.
2- تا 48 ساعت بعد از میکرونیدلینگ نباید از لوازم آرایشی استفاده کنید . بعد از 48 ساعت اگر قصد بیرون رفتن داشتید حتما از کرم های ضدآفتاب بدون رنگ حاوی زینک استفاده نمائید.
3- رعایت بهداشت
4- استفاده به موقع از کرم های تجویز شده توسط پزشک
5- تا 48 ساعت بعد از میکرونیدلینگ نباید آب به آن ناحیه زده شود.

Microneedling-8

Microneedling-8

6- برای بهبود سریع تر می توانید از میوه هایی که خاصیت ترمیم کنندگی و بهبود سریع تر زخم دارند استفاده کنید . میوه هایی که حاوی ویتامین c هستند مانند: طالبی ،پرتقال، نارنج و گریپ فروت ، کیوی ، انبه، اناناس ، توت فرنگی، تمشک، زغال اخته ،هندوانه ،کلم بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم ،اسفناج، کلم پیچ، شلغم تازه، و دیگر سبزیجات، سیب زمینی شیرین
گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی ،کدوی حلوایی و یا از قرص جویدنی ویتامین c استفاده کنید .

7- بعد از میکرونیدلینگ ،داروهای ضد التهاب مانند ادویل و بروفن را نباید استفاده کرد .زیرا روند بهبودی را کند می کند.
8- بعد از میکرونیدلینگ صورت از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق پوست می شوند خودداری کنید.
9- چند روز اول از دستکاری کردن پوست خودداری کنید.
10- از محصولاتی که خاصیت اسیدی دارند استفاده نشود:2 تا 3 روز از محصولات AHA(اسید گلیکولیک)، رتینول و مواد حاوی اسید یا فعال‌کننده خودداری شود
11- بعد از میکرونیدلینگ از مصرف نوشیدنی های الکلی و غذا های تند خودداری کنید.

Microneedling-7

Microneedling-7

عوارض میکرونیدلینگ :

1- بعد از میکرونیدلینگ ممکن است قرمزی ،التهاب و ورم خفیف در ناحیه به وجود بیاد که این موضوع عادی است و جای نگرانی نیست.یک تا دو هفته پس از میکرونیدلینگ پوست نرم‌تر و شفاف‌تر شده اما ماه بعد اثر کامل این درمان مشهود می‌گردد.
2- به وجود آمدن حساسیت های پوستی (قبل از اقدام به میکرونیدلینگ حتما حساسیت های پوستی خود را با دکتر مطرح کنید)
3- تیره شدن پوست ( در صورتی ایجاد می شود که میزان فشار وارد شده به پوست مناسب نباشد،بنابراین حتما باید انجام این کار توسط پزشک انجام شود.)
4- عفونت پس از عمل:
کانال‌های ریزی که روی پوست در اثر سوزن ایجادشده‌اند ظرف مدت یک ساعت بسته می‌شوند،میکرونیدلینگ تحت شرایط کلینیک انجام می‌شود بنابراین بروز عفونت پس از عمل بعید است. افرادی که این عمل را در آرایشگاه‌ها انجام می‌دهند ممکن است با مشکلات زیادی ازجمله عفونت مواجه شوند.

چه افرادی نمی توانند میکرونیدلینگ را انجام دهند؟

1- کسانی که زخم، بریدگی و یا خراشیدگی‌های باز بر روی پوست خود دارند نمی توانند میکرونیدلینگ انجام دهند.

2- کسانی که در یک سال گذشته پرتو درمانی داشته اند نباید میکرونیدلینگ انجام دهند.
3- کسانی که عفونت و یا تبخال دارند .
4- خانم های باردار و شیرده.
5- کسانی که زخم هایشان دیر بهبود پیدا می کند .
6- کسانی که دیابت دارند.
7- کسانی که هموفیلی هستند و از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپیرین استفاده می کنند..

Microneedling-9

Microneedling-9

انواع روش های انجام میکرونیدلینگ :

۱- میکرونیدلینگ به روش دستی :
روش دستی میکرونیدلینگ با استفاده از وسیله ای به نام درمارولر انجام می شود. درمارولر استوانه ای پوشیده شده از سوزن های ریز است که جنس آن استیل می باشد و توسط درمانگر در جهات مختلف روی پوست حرکت می کند و کانال های بسیار ریزی روی پوست ایجاد می کند ،طول این سوزن ها بستگی به نوع دستگاه درمارولر داره و از 0.5 تا 2 میلیمتر متغیر است.

۲- میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه
میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه توسط پزشک باید انجام شود .این دستگاه سرعت و دقت بالایی دارد و دارای یک کارتریج پوشیده شده از سوزن های ظریف است که در عمق مشخصی وارد پوست می شود. تعداد کانال هایی که با استفاده از این روش در پوست ایجاد می شود خیلی بیشتر و بهتر از روش دستی است . به همین دلیل این روش تاثیر بیشتر و بهتری نسبت به سایر روش ها دارد.عمق نفوذ سوزن ها از 2 تا 2/7 میلیمتر متغیر است. این روش را می توان در نواحی حساس مثل دور لب و پلک نیز استفاده نمود.

چکیده این مطلب: میکرونیدلینگ چیست؟ کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ صورت چیست؟ روش انجام کار میکرونیدلینگ به چه صورت است؟ نکاتی که قبل از میکرونیدلینگ صورت باید انجام دهید. مراقبت هایی که بعد از میکرونیدلینگ باید انجام داد. برای میکرونیدلینگ چند جلسه لازم است ؟ و فاصله زمانی هر جلسه چقدر باید باشد؟ عوارض میکرونیدلینگ چیست؟ چه افرادی نمی توانند میکرونیدلینگ را انجام دهند؟ انواع روش های انجام میکرونیدلینگ . هزینه میکرونیدلینگ چقدر است؟ معرفی بهترین کلینیک میکرونیدلینگ.

میکرونیدلینگ چیست؟

یکی از روش های جوانسازی پوست روش میکرونیدلینگ است که با استفاده از دستگاه های مختلفی انجام می شود نمونه ای از این دستگاه ها ،دستگاه درماپن است . با استفاده از این دستگاه ها می توان کانال های متعددی روی سطح پوست در ناحیه اپیدرم و قسمت فوقانی درم پوست ایجاد کرد و باعث لایه برداری سطحی و همچنین باعث تحریک کلاژن سازی در لایه ی میانی پوست شد.

Microneedling-1

میکرونیدلینگ جهت درمان جای زخم های ناشی از تصادف

کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ: میکرونیدلینگ باعث ترمیم خیلی از ضایعات پوستی مثل:

1- بهبود منافذ باز پوست(کاهش اندازه روزنه‌های پوست)

2- میکرونیدلینگ جهت بهبود اسکار هایی که در اثر آکنه ،سوختگی یا جراحی ایجاد شده اند.

3- میکرونیدلینگ جهت درمان استریا (ترک های ناشی از چاقی یا بارداری) : به دلیل چاقی،لاغری و یا حاملگی فشار شدیدی به پوست وارد می شود و باعث به وجود آمدن ترک پوستی می شود، با استفاده از میکرونیدلینگ می توان تا حد زیادی این حالت پوست را بهبود بخشید.

4- میکرونیدلینگ صورت جهت درمان جای جوش و آکنه و رفع تیرگی پوست : برای از بین بردن جای جوش می بایست از تکنیک ترمیم سازی مجدد استفاده نمود و این کار توسط میکرونیدلینگ قابل انجام است.

Microneedling-14

میکرونیدلینگ جهت درمان جای جوش

5- میکرونیدلینگ جهت بهبود چروک های سطحی : بیشترین استفاده از میکرونیدلینگ در جهت رفع چین و چروک صورت است .با گذشت زمان و بالا رفتن سن تولید کلاژن در پوست کاهش پیدا می کند و موجب ظهور چروک می شود.با استفاده از میکرونیدلینگ و مواد مغذی که در حین کار به پوست تزریق می شود موجب تولید کلاژن و بهبود چین و چروک می شود.

Microneedling-4

نتیجه میکرونیدلینگ همراه با مزوتراپی در 6 جلسه درمانی جهت درمان چروک صورت

6- میکرونیدلینگ را می توان در نقاط حساس پوست مانند بینی، گردن، دور چشم و …نیز استفاده کرد.

7- هزینه میکرونیدلینگ در مقایسه با روش های جوانسازی دیگر (مانند: لیزر) کمتر بوده و قابل استفاده برای هر رنگ پوستی می باشد.

8- میکرونیدلینگ برای درمان ریزش مو و کمک برای رشد مجدد موها:
با توجه به این که این روش تاثیر مثبتی در جوانسازی پوست و تحریک فاکتور های رشد داشته ،به همین دلیل از این روش برای موارد دیگر نیز استفاده شد و تجربه ای که طی این سال ها با این روش برای افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو به دست آمده مثبت بوده و خواهان زیادی داشته. میکرونیدلینگ باعث افزایش خونرسانی به پوست شده و با رسیدن مواد مغذی به ناحیه موردنظر سبب رشد مجدد مو می شود.طبق تحقیقات این روش برای درمان ریزش موی ارثی نیز موثر بوده .مقاله ی : (کاشت مو چگونه انجام می شود؟ انواع روش ها,عوارض) در سایت کلینیک دکتر پاکدل را از دست ندهید.

9- میکرونیدلینگ برای رشد ابرو :
برای بهبودی کم پشتی ابرو ها و همچنین جلوگیری از ریزش آنها نیز می توان از روش میکرونیدلینگ استفاده نمود .این روش هیچ عارضه ای بر روی پوست ابرو باقی نمیگذارد.لازم به ذکر است که به دلیل نزدیکی به چشم و حساس بودن کار، انجام دادن آن را حتما به پزشک کاربلد و با تجربه بسپارید.برای اینکار باید از دستگاه و سوزن های استاندارد استفاده کرد در غیر این صورت پوست بیمار دچار عوارضی خواهد شد که آزار دهنده وخطرناک است.

10- رفع خط خنده

11- افزایش قوام و استحکام پوست

سوزن هایی که در کارتریج دستگاه تعبیه شده از نظر استاندارد باید کاملا قابل نفوذ و خوب باشند که باعث ایجاد ضایعات اضافی روی سطح پوست نشود.

روش انجام کار میکرونیدلینگ به چه صورت است؟

در ابتدای کار پوست ناحیه موردنظر را تمیز و ضدعفونی می کنیم، سپس به دلیل کار با سوزن که ممکن است تا حدی دردناک باشد از بی حسی موضعی روی سطح پوست استفاده می شود .در هنگام میکرونیدلینگ هر چند وقت یکبار مایعی با استفاده از سرنگ روی سطح پوست ریخته می شود که این مایع با توجه به نیاز پوست و تشخیص پزشک می تواند مختلف باشد .این مایع می تواند مزوتراپی ، انواع ویتامین ها ، اسید هیالورونیک و یا کیوتن و سایر املاحی که برای جوانسازی پوست ، ضد چروک ، روشن کننده پوست و مواد مغذی دیگر باشد که با توجه به ضایعه ای که می خواهیم درمان کنیم انتخاب می شود و همراه با میکرونیدلینگ می توان استفاده کرد که به این روش external usa گفته می شود.بنابراین علاوه بر میکرونیدلینگ که خودش روش موثری برای جوانسازی پوست می باشد . این موادی هم که روی سطح پوست ریخته می شود میتواند مکمل کار ما باشد.

فشار دست برای میکرونیدلینگ باید خیلی ملایم باشد.میزان نفوذ سوزن باید کنترل شده باشد،با توجه به نوع ضایعه ای که می خواهیم درمان کنیم ،میزان ورود سوزن و تعداد تکرار کار (چرخش کارتریج روی سطح پوست) متغییر است. اگر ضایعات سطحی باشد و روی ناحیه صورت باشد طبیعتا باید با درجات ملایم تر کار انجام شود .و اگر ضایعات و اسکار ها عمیق تر باشند طبیعتا عمق نفوذ سوزن هم باید بیشتر باشد.

Microneedling-2

میکرونیدلینگ جهت درمان لک صورت

تکرار کار در هر جلسه تا حدی ادامه پیدا می کند که حالت قرمزی و تورم و حالت خونریزی کمی را روی سطح پوست داشته باشیم. شتاب حرکت دست باید آهسته باشد و کارتریج را نباید به سرعت حرکت دهیم تا نقاط مختلف پوست به طور یکنواخت بهبود پیدا کنند.این روش درمانی یک روش تقربیا تهاجمی است و برای اینکار حتما باید آموزش های لازم گذرانده شده باشد و حتما توسط پزشک انجام شود .

در میکرونیدلینگ لایه برداری روی ناحیه اپیدرم نیز انجام می شود بنابراین بعد از التیام ، پوسته ریزی داریم . نفوذ سوزن های کارتریج به داخل قسمت درم پوست باعث تحریک پوست و تولید کلاژن می شود. در پایان کار نیز پزشک کرم محافظ زینک را روی سطح پوست قرار می دهد . بعد از گذشت 5 روز می توانید از دارو های موضعی که پزشک برای رفع لک ،تیرگی ،روشن کننده پوست و ضد چروک برای شما تجویز کردند استفاده نمائید.

Microneedling-6

لایه های مختلف پوست

برای میکرونیدلینگ چند جلسه لازم است ؟ و فاصله زمانی هر جلسه چقدر باید باشد؟

مراجعه کننده نباید انتظار داشته باشد که با یک جلسه درمان به نتیجه قطعی برسد(مخصوصا برای بهبود جای زخم یا آکنه یا ترک پوست) ولی بعد از یک جلسه حتما متوجه تغییرات مثبت پوست خود خواهد شد. تعداد جلسات برای افراد مختلف به دلیل متفاوت بودن نوع مشکل پوستی متغیر است. ولی به طور معمول فاصله درمانی بین 4 تا 6 هفته یکبار می باشد و تعداد جلسات درمان هم حدودا 4 تا 6 جلسه میتواند باشد. و انجام کار در هرجلسه بین 20 دقیقه تا یک ساعت زمان می برد.

Microneedling-3

Microneedling-3

نکاتی که قبل از میکرونیدلینگ باید انجام دهید:

1- مشاوره با پزشک : اشخاصی که برای میکرونیدلینگ در نظر گرفته می شوند،از نظر سابقه بیماری ،مصرف دارو ها باید بررسی و مشاوره شوند،خیلی از افراد که دارای ضایعه پوستی خاصی هستن و یا به ماده خاصی حساسیت دارند، نمی توانند اقدام به میکرونیدلینگ کنند.بنابراین حتما باید راجع به سابقه بیماری و حساسیت های پوستی خود با پزشک صحبت کنید.

2- پاکسازی پوست : قبل از انجام میکرونیدلینگ می بایست پوست را کاملا شستشو داده و از پاک کننده های خوب برای اینکار استفاده کرد . هر چقدر اینکار بهتر انجام شود تاثیر میکرونیدلینگ و جذب ویتامین ها به پوست نیز بهتر انجام می شود.

3- عدم استفاده از لایه بردار : 2 تا 3 هفته قبل از اقدام به میکرونیدلینگ نباید از هیچ نوع لایه برداری برای پوست خود استفاده کنید

4- اگر اخیرا در جهت جوانسازی پوست خود از روش های درمانی دیگری استفاده کرده اید حتما باید این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

Microneedling-5

Microneedling-5

مراقبت هایی که بعد از میکرونیدلینگ باید انجام داد:

حتما باید مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ انجام شود زیرا اگر این مراقبت ها انجام نشود ممکن است علاوه بر اینکه نتیجه ای حاصل نشود بلکه عوارضی نیز ممکن است ایجاد گردد.
1- تا 48 ساعت بعد از میکرونیدلینگ از نور خورشید دوری کنید.
2- تا 48 ساعت بعد از میکرونیدلینگ نباید از لوازم آرایشی استفاده کنید . بعد از 48 ساعت اگر قصد بیرون رفتن داشتید حتما از کرم های ضدآفتاب بدون رنگ حاوی زینک استفاده نمائید.
3- رعایت بهداشت
4- استفاده به موقع از کرم های تجویز شده توسط پزشک
5- تا 48 ساعت بعد از میکرونیدلینگ نباید آب به آن ناحیه زده شود.

Microneedling-8

Microneedling-8

6- برای بهبود سریع تر می توانید از میوه هایی که خاصیت ترمیم کنندگی و بهبود سریع تر زخم دارند استفاده کنید . میوه هایی که حاوی ویتامین c هستند مانند: طالبی ،پرتقال، نارنج و گریپ فروت ، کیوی ، انبه، اناناس ، توت فرنگی، تمشک، زغال اخته ،هندوانه ،کلم بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم ،اسفناج، کلم پیچ، شلغم تازه، و دیگر سبزیجات، سیب زمینی شیرین
گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی ،کدوی حلوایی و یا از قرص جویدنی ویتامین c استفاده کنید .

7- بعد از میکرونیدلینگ ،داروهای ضد التهاب مانند ادویل و بروفن را نباید استفاده کرد .زیرا روند بهبودی را کند می کند.
8- بعد از میکرونیدلینگ صورت از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق پوست می شوند خودداری کنید.
9- چند روز اول از دستکاری کردن پوست خودداری کنید.
10- از محصولاتی که خاصیت اسیدی دارند استفاده نشود:2 تا 3 روز از محصولات AHA(اسید گلیکولیک)، رتینول و مواد حاوی اسید یا فعال‌کننده خودداری شود
11- بعد از میکرونیدلینگ از مصرف نوشیدنی های الکلی و غذا های تند خودداری کنید.

Microneedling-7

Microneedling-7

عوارض میکرونیدلینگ :

1- بعد از میکرونیدلینگ ممکن است قرمزی ،التهاب و ورم خفیف در ناحیه به وجود بیاد که این موضوع عادی است و جای نگرانی نیست.یک تا دو هفته پس از میکرونیدلینگ پوست نرم‌تر و شفاف‌تر شده اما ماه بعد اثر کامل این درمان مشهود می‌گردد.
2- به وجود آمدن حساسیت های پوستی (قبل از اقدام به میکرونیدلینگ حتما حساسیت های پوستی خود را با دکتر مطرح کنید)
3- تیره شدن پوست ( در صورتی ایجاد می شود که میزان فشار وارد شده به پوست مناسب نباشد،بنابراین حتما باید انجام این کار توسط پزشک انجام شود.)
4- عفونت پس از عمل:
کانال‌های ریزی که روی پوست در اثر سوزن ایجادشده‌اند ظرف مدت یک ساعت بسته می‌شوند،میکرونیدلینگ تحت شرایط کلینیک انجام می‌شود بنابراین بروز عفونت پس از عمل بعید است. افرادی که این عمل را در آرایشگاه‌ها انجام می‌دهند ممکن است با مشکلات زیادی ازجمله عفونت مواجه شوند.

چه افرادی نمی توانند میکرونیدلینگ را انجام دهند؟

1- کسانی که زخم، بریدگی و یا خراشیدگی‌های باز بر روی پوست خود دارند نمی توانند میکرونیدلینگ انجام دهند.

2- کسانی که در یک سال گذشته پرتو درمانی داشته اند نباید میکرونیدلینگ انجام دهند.
3- کسانی که عفونت و یا تبخال دارند .
4- خانم های باردار و شیرده.
5- کسانی که زخم هایشان دیر بهبود پیدا می کند .
6- کسانی که دیابت دارند.
7- کسانی که هموفیلی هستند و از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپیرین استفاده می کنند..

Microneedling-9

Microneedling-9

انواع روش های انجام میکرونیدلینگ :

۱- میکرونیدلینگ به روش دستی :
روش دستی میکرونیدلینگ با استفاده از وسیله ای به نام درمارولر انجام می شود. درمارولر استوانه ای پوشیده شده از سوزن های ریز است که جنس آن استیل می باشد و توسط درمانگر در جهات مختلف روی پوست حرکت می کند و کانال های بسیار ریزی روی پوست ایجاد می کند ،طول این سوزن ها بستگی به نوع دستگاه درمارولر داره و از 0.5 تا 2 میلیمتر متغیر است.

۲- میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه
میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه توسط پزشک باید انجام شود .این دستگاه سرعت و دقت بالایی دارد و دارای یک کارتریج پوشیده شده از سوزن های ظریف است که در عمق مشخصی وارد پوست می شود. تعداد کانال هایی که با استفاده از این روش در پوست ایجاد می شود خیلی بیشتر و بهتر از روش دستی است . به همین دلیل این روش تاثیر بیشتر و بهتری نسبت به سایر روش ها دارد.عمق نفوذ سوزن ها از 2 تا 2/7 میلیمتر متغیر است. این روش را می توان در نواحی حساس مثل دور لب و پلک نیز استفاده نمود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 66
  • بازدید کلی : 2719
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی