loading...

سلامت و زیبایی

بازدید : 157
سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 22:06

چکیده این مطلب: انواع روش های انجام میکرودرم. میکرودرم چگونه انجام میشود؟ مزایای میکرودرم ابریژن . میکرودرم برای چه پوست هایی مناسب است؟ آیا از میکرودرم میتوان برای درمان جای زخم استفاده کرد؟ مراقبت های قبل و بعد از میکرودرم صورت. چند جلسه میکرودرم انجام دهیم تا به نتیجه ی ایده آل برسیم؟ آیا میکرودرم جای جوش ها را از بین میبرد؟ سن مناسب انجام میکرودرم چه زمانی است؟ آیا میکرودرم ابریژن میتواند منافذ باز پوست را از بین ببرد؟ تاثیر میکرودرم چه زمانی مشخص میشود؟ مدت زمان لازم برای هر جلسه ی میکرودرم ابریژن چقدر میباشد؟ عوارض میکرودرم صورت.

microderm-11

microdermabrasion

میکرودرم چیست؟

یکی از شیوه های جوانسازی پوست میکرودرم ابریژن است که برای زیبایی وشادابی پوست به کار میرود،میکرودرم به زبان ساده همان لایه برداری با استفاده از روشها و تکنیک های مختلف است.میکرودرم برای اولین بار در ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت و سپس این علم به نقاط دیگر نیز راه یافت این شیوه یکی از راه های موثر برای حفظ شادابی پوست با لایه برداری و پاکسازی موقت میباشد که توسط دستگاه میکرودرم انجام میگیرد.

میکرودرم شیوه ای غیرتهاجمی میباشد که با استفاده از شیوه های مختلف لایه های سطحی پوست را برمیدارد در میکرودرم مشکلاتی از قبیل لکه ها، خطوط کم عمق، تیرگی های پوستی، لکه های ناشی از نورخورشید قابل حل هستند.امروزه میکرودرم به عنوان شیوه ای ایمن و بی خطر برای جوانسازی پوست معرفی میشود! دراین مقاله سعی داریم میکرودرم را به طور جامع بررسی کنیم!

microderm-9

microdermabrasion

انواع روش های انجام میکرودرم:

میکرودرم کریستالی: این شیوه تکنیکی معمول در میکرودرم است که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.در این روش از دستگاهی مخصوص استفاده میشود و نوعی کریستال ظریف که از جنس اکسید آلومینیوم است با فشاری که قابل تنظیم است روی پوست اسپری میشود ولایه برداری دقیقی انجام میشود سپس توسط مکنده ی دستگاه،سلول های مرده و کریستال ها از روی پوست جمع میشوند که این عمل افزایش خون رسانی ، تحریک کلاژن، لایه برداری دقیق را در پی دارد شاید سوال پیش آید که آیا کریستال ها به پوست آسیب نمیرسانند؟ باید گفت که خیر این کریستال هیچ گونه آسیبی به پوست نمیرسانند بلکه با افزایش خونرسانی باعث فعال شدن سلول های فیبروپلاست و ترمیم پوست میشوند.
پس از پاکسازی از مرطوب کننده استفاده میشود برای رطوبت رسانی به پوست که البته پس از میکرودرم آبرسان ها بهتر جذب پوست میشوند.از این تکنیک میتوان برای جوانسازی پوست ،رفع جای جوش ، درمان جوش های چرکی، آکنه ها و جای لک آبله مرغان بهره برد.

میکرودرم با تکنیک نوک الماسی: در این شیوه از وسیله ی دستی نوک الماسی استفاده میشود که با ملایمت سلول های مرده پوست را جدا میکند در این روش سلول های مرده مکیده میشوند و سطح پوست پاکسازی میشود استفاده از این وسیله برای نواحی حساس پوست مناسب تر است.

microderm-6

microdermabrasion

میکرودرم چگونه انجام میشود؟

ابتدا پوست بی حس شده و بسته به میزان درمان از آرامبخش استفاده میشود،برای انجام میکرودرم پس از بیحسی باید پوست کاملا تمیز شود و اگر آرایش یا چربی بر روی پوست وجود داشته باشد پاک شود بعد از این مرحله بر حسب تشخیص پزشک تایم لایه برداری و قسمتهایی که باید پاکسازی شود تعیین شده و اینکار انجام میشود پس از اتمام پوست را با آب ولرم شسته و یک کرم مثل کالامین یا اکسیددوزنگ به روی پوست مالیده میشود.میکرودرم بطور کل در سه دسته انجام میشود:

دسته ی خفیف: در این شیوه لایه ی کمی از پوست خراش داده میشود که این خراش بسیار جزئی است و معمولا زخم نمیشود و یک لایه سطحی از پوست پاکسازی میشود این تکنیک برای افرادیست که لک های پوستشان کمرنگ است ویا منافذ پوستشان به مقدار کمی باز است،این روش اصولا در 6 یا 7 جلسه انجام میشود که طی این مدت باید از پوست مراقبت شده واز مرطوب کننده های پوستی وضدآفتاب استفاده شود .

میکرودرم متوسط: این تکنیک برای رفع جوشهای سرسیاه و سرسفید مفید است البته در رفع کک ومک و زخم پوست نیز موثر است این شیوه در حدود 6 یا 8 جلسه انجام میشود که هر سه هفته یکبار است.

میکرودرم عمیق: این روش شدت بالاتری دارد ،در میکرودرم عمیق لایه ی بالایی و میانی پوست برداشته خواهد شد این روش حتما باید تحت نظر پزشک متبحر انجام شود استفاده از میکرودرم عمیق برای رفع چروک های پوستی بسیار موثر است.

microderm-4

microdermabrasion

مزایای استفاده از میکرودرم:

1- تکنیک میکرودرم حساسیت پوست را کمتر میکند

2- تاثیر داروهای موضعی را روی پوست افزایش میدهد

3- شیوه ای موثر در درمان لک های پوستی است.

4- درمان جوش های زیرپوستی

5- برطرف کننده ی چروک های ریز پوستی

6- از بین بردن ضایعات قهوه ای رنگی که بر اثر بالا رفتن سن روی پوست ظاهر شده اند

7- کمک به ازبین بردن اسکار

8- روشن تر کردن پوست

9- کنترل چربی در پوست های چرب

10- تحریک غدد در پوستهای خشک و نرمترشدن پوست

11- رفع جوش های سرسیاه

12- شادابی پوست
13- کمک به رفع شلی پوست
14- بهبود فرآیند تولید سلول های پوستی
15- بهتر کردن حالت کشسانی پوست
16- بستن منافذ باز پوست!

microderm-10

microdermabrasion

مراقب های قبل و بعد از میکرودرم:

1- قبل از انجام میکرودرم باید تمام داروهای مصرفی و وضعیت پزشکی تان را به متخصص اطلاع دهید.

2- حتما قبل از انجام اینکار با پزشک مشورت کرده و توقعات خود را بطور واقع بینانه شرح دهید.

3- قبل از میکرودرم نباید برنزه کنید.

4- اگر به تازگی اپیلاسیون انجام داده اید نباید بلافاصله پس ازآن میکرودرم انجام شود.

5- پس از میکرودرم برای مدتی از قرار گرفتن در معرض نورخورشید بپرهیزید.

6- بطور مرتب باید از ضد آفتاب دارای اس پی اف 30 یا بالاتر استفاده شود.

7- کلاه محافظ آفتاب فراموش نشود.

8- از مرطوب کننده استفاده شود.

9- حداقل تا 24 ساعت از لوازم آرایش استفاده نکنید.

10- پس از میکرودرم حتما حداقل 2 جلسه با پزشکتان ملاقات داشته باشید.

11- از استفاده موادی مثل الکل بپرهیزید.

12- حداقل تا یک هفته پس از انجام میکرودرم از مصرف آسپرین و داروهای حاوی ایبوپروفن خودداری کنید.
13- از مصرف دخانیات بپرهیزید!

microderm-3

microdermabrasion

ممنوعیت های میکرودرم:

این روش شیوه ی مناسب وغیرتهاجمی برای از بین بردن مشکلات پوستی است اما این شیوه برای همه موثر نیست افرادی که دچار بیماری های پوستی از قبیل اگزما، ورم پوست، تب خال، لوپوس، زخم ها، جراحت های باز، پسوریاسیس و مویرگ های ترد و شکننده هستند نمیتوانند از این روش استفاده کنند. افرادی که دارای اختلالات سیستم ایمنی هستند. کسانی که دچار بیماری دیابت هستند. خانم هایی که در دوران بارداری به سر میبرند!
کسانی که در شرایط گفته شده میباشند نمیتوانند از این روش استفاده کنند.

عوارض میکرودرم:

قرمزی و تورم که موقت است و حدود یک هفته طول میکشد البته پس از میکرودرم پوست حساس شده و این حساسیت ممکن است هفته ها ادامه یابد. در افرادی که پوست تیره دارند احتمال تیره تر شدن پوست وجود دارد. زخم، عفونت یا بروز تبخال در موارد نادر میتواند از عوارض میکرودرم باشد که دراین شرایط معمولا داروهای استروئیدی تجویز میشود. بعد از انجام میکرودرم تا مدتی پوست حساس میباشد در صورتی که این حساسیت باعث ناراحتی فرد شد باید به پزشک مراجعه شود و امکان دارد نیاز به مصرف دارو نیز باشد. حدود 6 تا 8 هفته پوست صورتی رنگ خواهد بود البته در بیشتر افراد پس از گذشت 7الی14روز این حالت از بین میرود . در صورتی که این شیوه برای پوست شما مناسب نباشد این احتمال نیز وجود دارد که پس از میکرودرم رنگ پوست دچار تغییراتی شود موقت یا دائمی گردد ،بنابراین تنها پزشک متخصص است که میتواند تشخیص دهد این روش مناسب پوست شما است یا خیر.

microderm-7

microdermabrasion

مقاله ی

هزینه ی میکرودرم چقدر میباشد؟

هزینه بستگی به مشکلات پوست و تعداد جلسات مراجعه کننده دارد!

میکرودرم برای چه پوست هایی مناسب است؟

این شیوه ی زیبایی برای تمامی افراد با رنگ پوست های مختلف تاثیرگزار و ایمن است.

آیا از میکرودرم میتوان برای درمان جای زخم استفاده کرد؟

بله،ترمیم جای زخم و انواع اسکار نیز از مزایای میکرودرم است ولی تعداد جلسات با توجه به شدت و عمق مشکل پوست متفاوت خواهد بود.

آیا میکرودرم خانگی موثر است؟

دستگاه های میکرودرم در بازار یافت میشوند ولی بیشتر آنها حکم لایه بردار و اسکراب را داشته و میتوانند برای پوست مضر باشند پس باید برای اینکار بسیار احتیاط کرد و بدون آگاهی انجام نشود.

چند جلسه میکرودرم انجام دهیم تا به نتیجه ی ایده آل برسیم؟

اصولا توصیه میشود بین 6 تا 10 جلسه هر دو هفته یکبار انجام شود ،اما جنس پوست های مختلف و مشکلات پوستی متفاوت است پس بهتر است این تصمیم گیری به عهده ی پزشک گذاشته شود!

آیا انجام میکرودرم درد دارد؟

خیر، درد و ناراحتی حس نمیشود فقط ممکن است احساس سوزش وجود داشته باشد.

microderm-2

microdermabrasion

قبل از انجام میکرودرم ابریژن به چه نکاتی باید توجه شود؟

در قدم اول با یک پزشک متخصص و متبحر مشورت کنید و راجب یک سری موارد آگاهی کسب کرده و مشورت کنید. مواردی مثل: پیش بینی نتیجه ی میکرودرم پوستتان، هزینه ها، نکات و عوامل خطرساز، عوارض احتمالی که ممکن است پوستتان را تهدید کند ، تعداد جلسات درمانی که باید مراجعه کنید. علاوه براین نکات در جلسه ی مشاوره پزشک پوست شما را معاینه و دقیقا بررسی میکند تا بتواند تصمیم بگیرد که آیا این تکنیک برای شما موثر است یا خیر!

ماندگاری میکرودرم به چه میزان است؟

به این سوال باید پاسخ واقع بینانه ای داد متاسفانه هیچ یک از شیوه های جوانسازی پوست دائمی نیستند به این دلیل که هیچکدام نمیتوانند فرآیند پیری را متوقف کنند این تکنیک ها تنها میتوانند ظاهر پوست را بهبود بخشیده و شاداب کنند البته گفته میشود برخی روش ها مثل تزریق چربی تحت شرایطی تا چند سال دوام می آورند.میکرودرم نتیجه ای اثربخش ولی موقتی دارد که بین 3 تا 6 ماه دوام دارد قطعا این زمان به شما برمیگردد که تا چه حد مراقب پوست خود باشید. میکرودرم به جلسات ترمیمی نیز نیاز دارد که تقریبا هر3 یا 6 ماه یکبار باید انجام شود پس از میکرودرم حتما باید رطوبت پوست حفظ شود، پاکیزه نگه داشتن پوست و استفاده از ضدآفتاب میتواند عمر ماندگاری این روش زیبایی را بیشتر کند.

انجام میکرودرم در آرایشگاه یا مراکز درمانی؟

این روزها در بازار زیبایی میکرودرم هم توسط متخصصین پوست و هم توسط آرایشگران و کارشناسان زیبایی و هم برخی افراد در منزل انجام میشود که البته بین انجام میکرودرم در مراکز درمانی توسط متخصصین پوست نسبت به انجام اینکار توسط بقیه ی افراد فاصله ی بسیاریست.امکان دارد این روش، شیوه ی مناسبی برای پوست شما نباشد واین را فقط پزشک میتواند تشخیص دهد پس با مراجعه به افراد غیر متخصص باعث بروز عوارض پوستی و صرف هزینه ی بی فایده خواهید شد که میتواند برای شما ضرر را در پی داشته باشد؛همانطور که گفته شد انجام اینکار در آرایشگاه و یا منزل امکانپذیر است ولی عواقب آن به عهده ی خود فرد میباشد پس بهتر است بدون نظر پزشک از اینکار اجتناب کنید!

microderm-12

microdermabrasion

آیا میکرودرم جای جوش ها را از بین میبرد؟

این تکنیک میتواند جای جوش هایی که عمیق نیستند را از بین ببرد ولی جای جوش های عمیق را نمیتوان با این شیوه از بین برد و برای رفع جوش های عمیق و یا کلوئیدهای ناشی از آکنه های شدید باید به دنبال راه درمان دیگری مانند میکرونیدلینگ بود.

مدت زمان لازم برای هر جلسه ی میکرودرم چقدر میباشد؟

هر جلسه حدودا بین سی تا شصت دقیقه به طول می انجامد پس از جلسه ی اول فرد شاهد بهبودی شگرفی در رنگ پوست و رفع چروک و جای آکنه ها خواهد بود البته باید توجه داشت برای رسیدن به پوست ایده آل و نتیجه ی نهایی باید جلسات درمان کامل شود.

آیا پس از انجام میکرودرم باید استراحت کرد؟

خیر، نیازی به استراحت نیست و میتوان با رعایت مراقبت های پوستی به فعالیت روزمره ادامه داد معمولا پس از انجام میکرودرم علمی و کاملا صحیح شاهد عوارض زیادی نخواهید بود عوارض گفته شده برای همه نیست و بیشتر افراد تنها با تغییر رنگ چهره مواجه خواهند بود که موقت است البته برخی بیماران بعد از انجام میکرودرم احساس سفتی در پوستشان داشته و حسی مثل این دارند که در معرض آفتاب یا باد قرارگرفته اند و بسته به جنس پوست کمی خشکی را تجربه خواهند کرد که به همین علت است که استفاده از مرطوب کننده توصیه شده، تنها چیزی که بسیار مهم است مراقبتهای پوستی است و از آرایش خودداری کنید تا پوست فرصت تنفس یابد. با توجه به رعایت شرایط، نیازی به استراحت نیست و باخیال راحت میتوانید به فعالیت های خود ادامه دهید.

چکیده این مطلب: انواع روش های انجام میکرودرم. میکرودرم چگونه انجام میشود؟ مزایای میکرودرم ابریژن . میکرودرم برای چه پوست هایی مناسب است؟ آیا از میکرودرم میتوان برای درمان جای زخم استفاده کرد؟ مراقبت های قبل و بعد از میکرودرم صورت. چند جلسه میکرودرم انجام دهیم تا به نتیجه ی ایده آل برسیم؟ آیا میکرودرم جای جوش ها را از بین میبرد؟ سن مناسب انجام میکرودرم چه زمانی است؟ آیا میکرودرم ابریژن میتواند منافذ باز پوست را از بین ببرد؟ تاثیر میکرودرم چه زمانی مشخص میشود؟ مدت زمان لازم برای هر جلسه ی میکرودرم ابریژن چقدر میباشد؟ عوارض میکرودرم صورت.

microderm-11

microdermabrasion

میکرودرم چیست؟

یکی از شیوه های جوانسازی پوست میکرودرم ابریژن است که برای زیبایی وشادابی پوست به کار میرود،میکرودرم به زبان ساده همان لایه برداری با استفاده از روشها و تکنیک های مختلف است.میکرودرم برای اولین بار در ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت و سپس این علم به نقاط دیگر نیز راه یافت این شیوه یکی از راه های موثر برای حفظ شادابی پوست با لایه برداری و پاکسازی موقت میباشد که توسط دستگاه میکرودرم انجام میگیرد.

میکرودرم شیوه ای غیرتهاجمی میباشد که با استفاده از شیوه های مختلف لایه های سطحی پوست را برمیدارد در میکرودرم مشکلاتی از قبیل لکه ها، خطوط کم عمق، تیرگی های پوستی، لکه های ناشی از نورخورشید قابل حل هستند.امروزه میکرودرم به عنوان شیوه ای ایمن و بی خطر برای جوانسازی پوست معرفی میشود! دراین مقاله سعی داریم میکرودرم را به طور جامع بررسی کنیم!

microderm-9

microdermabrasion

انواع روش های انجام میکرودرم:

میکرودرم کریستالی: این شیوه تکنیکی معمول در میکرودرم است که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.در این روش از دستگاهی مخصوص استفاده میشود و نوعی کریستال ظریف که از جنس اکسید آلومینیوم است با فشاری که قابل تنظیم است روی پوست اسپری میشود ولایه برداری دقیقی انجام میشود سپس توسط مکنده ی دستگاه،سلول های مرده و کریستال ها از روی پوست جمع میشوند که این عمل افزایش خون رسانی ، تحریک کلاژن، لایه برداری دقیق را در پی دارد شاید سوال پیش آید که آیا کریستال ها به پوست آسیب نمیرسانند؟ باید گفت که خیر این کریستال هیچ گونه آسیبی به پوست نمیرسانند بلکه با افزایش خونرسانی باعث فعال شدن سلول های فیبروپلاست و ترمیم پوست میشوند.
پس از پاکسازی از مرطوب کننده استفاده میشود برای رطوبت رسانی به پوست که البته پس از میکرودرم آبرسان ها بهتر جذب پوست میشوند.از این تکنیک میتوان برای جوانسازی پوست ،رفع جای جوش ، درمان جوش های چرکی، آکنه ها و جای لک آبله مرغان بهره برد.

میکرودرم با تکنیک نوک الماسی: در این شیوه از وسیله ی دستی نوک الماسی استفاده میشود که با ملایمت سلول های مرده پوست را جدا میکند در این روش سلول های مرده مکیده میشوند و سطح پوست پاکسازی میشود استفاده از این وسیله برای نواحی حساس پوست مناسب تر است.

microderm-6

microdermabrasion

میکرودرم چگونه انجام میشود؟

ابتدا پوست بی حس شده و بسته به میزان درمان از آرامبخش استفاده میشود،برای انجام میکرودرم پس از بیحسی باید پوست کاملا تمیز شود و اگر آرایش یا چربی بر روی پوست وجود داشته باشد پاک شود بعد از این مرحله بر حسب تشخیص پزشک تایم لایه برداری و قسمتهایی که باید پاکسازی شود تعیین شده و اینکار انجام میشود پس از اتمام پوست را با آب ولرم شسته و یک کرم مثل کالامین یا اکسیددوزنگ به روی پوست مالیده میشود.میکرودرم بطور کل در سه دسته انجام میشود:

دسته ی خفیف: در این شیوه لایه ی کمی از پوست خراش داده میشود که این خراش بسیار جزئی است و معمولا زخم نمیشود و یک لایه سطحی از پوست پاکسازی میشود این تکنیک برای افرادیست که لک های پوستشان کمرنگ است ویا منافذ پوستشان به مقدار کمی باز است،این روش اصولا در 6 یا 7 جلسه انجام میشود که طی این مدت باید از پوست مراقبت شده واز مرطوب کننده های پوستی وضدآفتاب استفاده شود .

میکرودرم متوسط: این تکنیک برای رفع جوشهای سرسیاه و سرسفید مفید است البته در رفع کک ومک و زخم پوست نیز موثر است این شیوه در حدود 6 یا 8 جلسه انجام میشود که هر سه هفته یکبار است.

میکرودرم عمیق: این روش شدت بالاتری دارد ،در میکرودرم عمیق لایه ی بالایی و میانی پوست برداشته خواهد شد این روش حتما باید تحت نظر پزشک متبحر انجام شود استفاده از میکرودرم عمیق برای رفع چروک های پوستی بسیار موثر است.

microderm-4

microdermabrasion

مزایای استفاده از میکرودرم:

1- تکنیک میکرودرم حساسیت پوست را کمتر میکند

2- تاثیر داروهای موضعی را روی پوست افزایش میدهد

3- شیوه ای موثر در درمان لک های پوستی است.

4- درمان جوش های زیرپوستی

5- برطرف کننده ی چروک های ریز پوستی

6- از بین بردن ضایعات قهوه ای رنگی که بر اثر بالا رفتن سن روی پوست ظاهر شده اند

7- کمک به ازبین بردن اسکار

8- روشن تر کردن پوست

9- کنترل چربی در پوست های چرب

10- تحریک غدد در پوستهای خشک و نرمترشدن پوست

11- رفع جوش های سرسیاه

12- شادابی پوست
13- کمک به رفع شلی پوست
14- بهبود فرآیند تولید سلول های پوستی
15- بهتر کردن حالت کشسانی پوست
16- بستن منافذ باز پوست!

microderm-10

microdermabrasion

مراقب های قبل و بعد از میکرودرم:

1- قبل از انجام میکرودرم باید تمام داروهای مصرفی و وضعیت پزشکی تان را به متخصص اطلاع دهید.

2- حتما قبل از انجام اینکار با پزشک مشورت کرده و توقعات خود را بطور واقع بینانه شرح دهید.

3- قبل از میکرودرم نباید برنزه کنید.

4- اگر به تازگی اپیلاسیون انجام داده اید نباید بلافاصله پس ازآن میکرودرم انجام شود.

5- پس از میکرودرم برای مدتی از قرار گرفتن در معرض نورخورشید بپرهیزید.

6- بطور مرتب باید از ضد آفتاب دارای اس پی اف 30 یا بالاتر استفاده شود.

7- کلاه محافظ آفتاب فراموش نشود.

8- از مرطوب کننده استفاده شود.

9- حداقل تا 24 ساعت از لوازم آرایش استفاده نکنید.

10- پس از میکرودرم حتما حداقل 2 جلسه با پزشکتان ملاقات داشته باشید.

11- از استفاده موادی مثل الکل بپرهیزید.

12- حداقل تا یک هفته پس از انجام میکرودرم از مصرف آسپرین و داروهای حاوی ایبوپروفن خودداری کنید.
13- از مصرف دخانیات بپرهیزید!

microderm-3

microdermabrasion

ممنوعیت های میکرودرم:

این روش شیوه ی مناسب وغیرتهاجمی برای از بین بردن مشکلات پوستی است اما این شیوه برای همه موثر نیست افرادی که دچار بیماری های پوستی از قبیل اگزما، ورم پوست، تب خال، لوپوس، زخم ها، جراحت های باز، پسوریاسیس و مویرگ های ترد و شکننده هستند نمیتوانند از این روش استفاده کنند. افرادی که دارای اختلالات سیستم ایمنی هستند. کسانی که دچار بیماری دیابت هستند. خانم هایی که در دوران بارداری به سر میبرند!
کسانی که در شرایط گفته شده میباشند نمیتوانند از این روش استفاده کنند.

عوارض میکرودرم:

قرمزی و تورم که موقت است و حدود یک هفته طول میکشد البته پس از میکرودرم پوست حساس شده و این حساسیت ممکن است هفته ها ادامه یابد. در افرادی که پوست تیره دارند احتمال تیره تر شدن پوست وجود دارد. زخم، عفونت یا بروز تبخال در موارد نادر میتواند از عوارض میکرودرم باشد که دراین شرایط معمولا داروهای استروئیدی تجویز میشود. بعد از انجام میکرودرم تا مدتی پوست حساس میباشد در صورتی که این حساسیت باعث ناراحتی فرد شد باید به پزشک مراجعه شود و امکان دارد نیاز به مصرف دارو نیز باشد. حدود 6 تا 8 هفته پوست صورتی رنگ خواهد بود البته در بیشتر افراد پس از گذشت 7الی14روز این حالت از بین میرود . در صورتی که این شیوه برای پوست شما مناسب نباشد این احتمال نیز وجود دارد که پس از میکرودرم رنگ پوست دچار تغییراتی شود موقت یا دائمی گردد ،بنابراین تنها پزشک متخصص است که میتواند تشخیص دهد این روش مناسب پوست شما است یا خیر.

microderm-7

microdermabrasion

مقاله ی

هزینه ی میکرودرم چقدر میباشد؟

هزینه بستگی به مشکلات پوست و تعداد جلسات مراجعه کننده دارد!

میکرودرم برای چه پوست هایی مناسب است؟

این شیوه ی زیبایی برای تمامی افراد با رنگ پوست های مختلف تاثیرگزار و ایمن است.

آیا از میکرودرم میتوان برای درمان جای زخم استفاده کرد؟

بله،ترمیم جای زخم و انواع اسکار نیز از مزایای میکرودرم است ولی تعداد جلسات با توجه به شدت و عمق مشکل پوست متفاوت خواهد بود.

آیا میکرودرم خانگی موثر است؟

دستگاه های میکرودرم در بازار یافت میشوند ولی بیشتر آنها حکم لایه بردار و اسکراب را داشته و میتوانند برای پوست مضر باشند پس باید برای اینکار بسیار احتیاط کرد و بدون آگاهی انجام نشود.

چند جلسه میکرودرم انجام دهیم تا به نتیجه ی ایده آل برسیم؟

اصولا توصیه میشود بین 6 تا 10 جلسه هر دو هفته یکبار انجام شود ،اما جنس پوست های مختلف و مشکلات پوستی متفاوت است پس بهتر است این تصمیم گیری به عهده ی پزشک گذاشته شود!

آیا انجام میکرودرم درد دارد؟

خیر، درد و ناراحتی حس نمیشود فقط ممکن است احساس سوزش وجود داشته باشد.

microderm-2

microdermabrasion

قبل از انجام میکرودرم ابریژن به چه نکاتی باید توجه شود؟

در قدم اول با یک پزشک متخصص و متبحر مشورت کنید و راجب یک سری موارد آگاهی کسب کرده و مشورت کنید. مواردی مثل: پیش بینی نتیجه ی میکرودرم پوستتان، هزینه ها، نکات و عوامل خطرساز، عوارض احتمالی که ممکن است پوستتان را تهدید کند ، تعداد جلسات درمانی که باید مراجعه کنید. علاوه براین نکات در جلسه ی مشاوره پزشک پوست شما را معاینه و دقیقا بررسی میکند تا بتواند تصمیم بگیرد که آیا این تکنیک برای شما موثر است یا خیر!

ماندگاری میکرودرم به چه میزان است؟

به این سوال باید پاسخ واقع بینانه ای داد متاسفانه هیچ یک از شیوه های جوانسازی پوست دائمی نیستند به این دلیل که هیچکدام نمیتوانند فرآیند پیری را متوقف کنند این تکنیک ها تنها میتوانند ظاهر پوست را بهبود بخشیده و شاداب کنند البته گفته میشود برخی روش ها مثل تزریق چربی تحت شرایطی تا چند سال دوام می آورند.میکرودرم نتیجه ای اثربخش ولی موقتی دارد که بین 3 تا 6 ماه دوام دارد قطعا این زمان به شما برمیگردد که تا چه حد مراقب پوست خود باشید. میکرودرم به جلسات ترمیمی نیز نیاز دارد که تقریبا هر3 یا 6 ماه یکبار باید انجام شود پس از میکرودرم حتما باید رطوبت پوست حفظ شود، پاکیزه نگه داشتن پوست و استفاده از ضدآفتاب میتواند عمر ماندگاری این روش زیبایی را بیشتر کند.

انجام میکرودرم در آرایشگاه یا مراکز درمانی؟

این روزها در بازار زیبایی میکرودرم هم توسط متخصصین پوست و هم توسط آرایشگران و کارشناسان زیبایی و هم برخی افراد در منزل انجام میشود که البته بین انجام میکرودرم در مراکز درمانی توسط متخصصین پوست نسبت به انجام اینکار توسط بقیه ی افراد فاصله ی بسیاریست.امکان دارد این روش، شیوه ی مناسبی برای پوست شما نباشد واین را فقط پزشک میتواند تشخیص دهد پس با مراجعه به افراد غیر متخصص باعث بروز عوارض پوستی و صرف هزینه ی بی فایده خواهید شد که میتواند برای شما ضرر را در پی داشته باشد؛همانطور که گفته شد انجام اینکار در آرایشگاه و یا منزل امکانپذیر است ولی عواقب آن به عهده ی خود فرد میباشد پس بهتر است بدون نظر پزشک از اینکار اجتناب کنید!

microderm-12

microdermabrasion

آیا میکرودرم جای جوش ها را از بین میبرد؟

این تکنیک میتواند جای جوش هایی که عمیق نیستند را از بین ببرد ولی جای جوش های عمیق را نمیتوان با این شیوه از بین برد و برای رفع جوش های عمیق و یا کلوئیدهای ناشی از آکنه های شدید باید به دنبال راه درمان دیگری مانند میکرونیدلینگ بود.

مدت زمان لازم برای هر جلسه ی میکرودرم چقدر میباشد؟

هر جلسه حدودا بین سی تا شصت دقیقه به طول می انجامد پس از جلسه ی اول فرد شاهد بهبودی شگرفی در رنگ پوست و رفع چروک و جای آکنه ها خواهد بود البته باید توجه داشت برای رسیدن به پوست ایده آل و نتیجه ی نهایی باید جلسات درمان کامل شود.

آیا پس از انجام میکرودرم باید استراحت کرد؟

خیر، نیازی به استراحت نیست و میتوان با رعایت مراقبت های پوستی به فعالیت روزمره ادامه داد معمولا پس از انجام میکرودرم علمی و کاملا صحیح شاهد عوارض زیادی نخواهید بود عوارض گفته شده برای همه نیست و بیشتر افراد تنها با تغییر رنگ چهره مواجه خواهند بود که موقت است البته برخی بیماران بعد از انجام میکرودرم احساس سفتی در پوستشان داشته و حسی مثل این دارند که در معرض آفتاب یا باد قرارگرفته اند و بسته به جنس پوست کمی خشکی را تجربه خواهند کرد که به همین علت است که استفاده از مرطوب کننده توصیه شده، تنها چیزی که بسیار مهم است مراقبتهای پوستی است و از آرایش خودداری کنید تا پوست فرصت تنفس یابد. با توجه به رعایت شرایط، نیازی به استراحت نیست و باخیال راحت میتوانید به فعالیت های خود ادامه دهید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 70
  • بازدید کلی : 2723
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی