loading...

سلامت و زیبایی

بازدید : 100
سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 21:53

چکیده این مطلب : لیفت کامل صورت چیست؟ معرفی انواع روش های لیفت صورت. لیفت صورت به روش تزریق بوتاکس.لیفت صورت با جراحی. لیفت صورت با نخ. لیفت کامل صورت با روش هایفوتراپی . لیفت صورت با آر اف. لیفت صورت به روش تزریق چربی یا تزریق ژل. مزایای لیفت صورت چیست؟ عمل لیفت صورت چه مدت زمانی طول میکشد؟ چه مدت طول میکشد تا فرد بهبود یابد؟ ماندگاری لیفت صورت چقدر است؟ عوارض لیفت صورت. آیا لیفت درد دارد؟ نکاتی که قبل و بعد از لیفت کامل صورت باید رعایت کرد. هزینه جراحی لیفت صورت چقدر است؟ آیا پس از جراحی جای زخم و اسکار داریم؟ آیا برای جراحی لیفت صورت موها تراشیده میشوند؟ و…

Face-lift-3

Face lift

88 درصد افراد ،خصوصا بانوان به دنبال حداکثر زیبایی هستند جراحی های زیبایی پلی بین علم و هنر است و خیلی از ما قطعا با این پیشنهاد رو به رو شده ایم که با کلینیک پوست مشکلت را حل کن و زیبایی رو برگردون ولی آیا همه ما می دانیم لیفت صورت چیست و چه کارایی هایی دارد؟ در این مقاله سعی کرده ایم به طور کامل لیفت صورت را با جزئیات توضیح دهیم.

لیفت صورت یا سفت کردن پوست صورت :

لیفت صورت که با واژه ریتیدکتومی هم شناخته شده عملی در حوزه زیبائیست که مثل برخی دیگر از اعمال زیبایی باعث بازگردانی جوانی و زیبایی چهره افراد میشود می توان گفت عمل لیفت صورت می تواند جوانی را مجددا هدیه دهد در لیفت تکنیک های مختلفی وجود دارد که می توانند بافت های صورت را ترمیم کرده و چهره را جوانتر جلوه دهند .افرادی که بر اثر زیاد شدن سنشان مشکلات پوستی را تجربه ‌کرده اند با لیفت می توانند توقع شادابي را داشته باشند. لیفت شیوه ای است که با کشیدن پوستهای اضافی صورت موجب جوانسازی پوست میشود، لیفت کامل صورت می تواند شامل کشیدن ابروها ، رفع غبغب، رفع افتادگی صورت و پلک ، زاویه سازی خط فک و … باشد.

باید بدانید که لیفت صورت یک روش درمانی نیست بلکه یک عمل زیبایی است در این روش با کشیده شدن پوست ،فرد چهره ی زیباتری را تجربه خواهد کرد.در لیفت صورت پوست محکم ترشده و با کشیده شدن پوست چین و چروک ها از بین میروند. افراد مراجعه کننده برای لیفت صورت اصولا در سنین چهل تا هفتاد سال هستند ولی این عمل زیبایی در سنین دیگری نیز انجام میشود ،بنابراین محدودیتی ندارد.

Face-lift-15

Face lift

در لیفت صورت سلول های مرده و چربی های پوست، پاکسازی و برداشته میشوند و سلول جدید برای ترمیم و بازسازی مجدد تحریک میشوند که باعث از بین رفتن چین و چروک شده و چهره جوانتری خواهید داشت.همانطور که شاهد هستیم در طول زندگی و بالا تر رفتن سن پوست استحکام و ارتجاعی بودن خود را از دست میدهد و این می تواند به دلیل کمتر شدن قدرت عضلانی پوست باشد.که این اتفاق سبب چین و چروک و افتادگی پوست و گاها فرو رفتگی در ابرو و گونه ها می گردد.

علاوه بر افزایش سن عوامل دیگری نیز می توانند سبب مشكلات پوستی شوند که می توان با لیفت رفع کرد اعم از لاغری های که باعث افتادگی پوست شده اند ، نگرانی و استرس هایی که افراد در طول روز با آنها مواجه اند که خود می تواند منشأیی برای بروز مشكلات پوستی باشد، قرار گرفتن بیش از حد مقابل نور خورشید ، مصرف مشروبات الکلی و دخانیات که همه این موضوعات می توانند زمینه ساز چین و چروک و افتادگی های پوستی باشد.در همین راستا عمل لیفت صورت به افرادی که دچار افتادگی های پوستی و چین و چروک هستن همچنین دارای افتادگی در قسمت گردن و یا خطوط عمیق در کنار لب ها و پیشانی هستند پیشنهاد میشود .

Face-lift-13

Face lift

ترس از نتایج لیفت صورت:

اثربخشی و تاثیرات حاصل از لیفت صورت در موارد مختلف متفاوت است زیرا ویژگی های هر فرد با دیگری قطعا تفاوت های بسیاری دارد بهترین راه برای پیشگیری از نتیجه ی منفی و دوری از ریسک این است که قبل از انجام لیفت یک جلسه ی مشاوره با پزشک متخصص برگزار شود. در این جلسه، مشاوره کامل بر اساس شرایط بدنی و پوستی شما انجام می شود. این کارباعث میشود جراحی بدون ریسک انجام شود وآگاهی در مورد لیفت صورت بدست آید.

نتیجه لیفت صورت را به طور دقیق نمی توان پیش بینی کرد زیرا پروسه ترمیم پوست و جنس پوست از دست جراح خارج است. نتیجه به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند جنس و وضعیت پوست ، وجود یا عدم وجود چربی در پوست، انواع چین و چروک های روی پوست، تاثیرات وراثتی و یا هورمونی . به جرات می توان گفت که لیفت صورت یک روش جوانسازی بسیار موثر است که فرد می تواند از بابت نتیجه آن آرامش خیال داشته باشد .راجع به اسکارهای باقی مانده از عمل لیفت گفته میشود از بین میرود ولی گاها بطور کامل از بین نخواهند رفت ولی هنر جراحان این است که اسکارها را در خطوط طبیعی قرار دهد بنابراین در این صورت اسکارها به ندرت قابل مشاهده اند و جای نگرانی نیست .

Face-lift-6

Face lift

انواع روش های لیفت صورت:

لیفت صورت به روش تزریق بوتاکس:

در بین لیفت های بدون جراحی، بوتاکس جایگاه ویژه ای دارد و البته از محدودیت بیشتری برخورداراست زیرا که این روش خطری نداشته و نیازی به بستری شدن ندارد پس از تزریق بوتاکس میتوان توقع داشت که چین و چروک های اطراف چشم ها خطوط اخم چین و چروک های سطحی پیشانی و گردن رفع شوند البته باید بدانید لیفت صورت با بوتاکس یک شیوه موقتی است حدود شش ماه میتواند مثمرثمر باشد ولی بوتاکس را میتوان یک روش پیشگیری معرفی کرد که از بوجود آمدن چین و چروک های عمیق جلوگیری میکند. بوتاکس یک داروی تزریقی است که سبب فلج شدن عضلات صورت شده و از این طریق خطوط پوستی را از بین میبرد. داروی بوتاکس از سم بوتولینوم نوع آ ساخته شده است که باعث فلج شدن موقتی میشود بوتاکس نیز از روشهای کم تهاجمی جوانسازی است که تحت عنوان روشی ایمن به کار برده میشود این شیوه بیشتر برای رفع چروک های اطراف چشم به کار میرود البته برای خطوط نواحی دیگر مثل پیشانی و خط اخم نیز کاربرد دارد! و همچنین می تواند باعث بالاتر رفتن دم ابروها شود. پیشنهاد می شود مقاله ی (تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب است؟) را مطالعه نمائید.

Face-lift-4

Face lift

بوتاکس در آرایشگاه یا مراکز درمانی:
هرگز برای تزریق بوتاکس به آرایشگاه مراجعه نکنید انجام اینکار توسط افراد غیر متخصص میتواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد. آرایشگاه ها اصولا از بوتاکس های غیر استاندارد استفاده میکنند افراد غیر پزشک مجبورند از داروهای قاچاق استفاده کنند که خود موجب بروز آلرژی میشود، آرایشگرها پزشک نیستند پس توانایی درمان نیز ندارند.

لیفت صورت به روش تزریق چربی یا تزریق ژل :

تزریق چربی روشی است که چربی از بخشی از بدن خود بیمار برداشته شده و در بخشی دیگر بعنوان پرکننده تزریق میشود و منجر به تقویت آن بخش میگردد. تزریق چربی تکنیک مهمی در لیفت صورت است که باعث سفت شدن بافت ها میشود. آیا چربی های تزریق شده به صورت قابل از بین رفتن هستند؟ سلول های چربی به عنوان ماده پر کننده بسیار مناسب عمل میکنند و بافت نرم خوبی را میتوانند ایجاد کنند همچنین در ایجاد هموار کردن و تنظیم حجم اعضا تاثیر به سزایی دارند برای زیباتر کردن گونه ها و خط لبخند نیز گزینه ی مناسبی است ولی لیفت به روش تزریق چربی دائمی نیست و نیاز به نگهداری ویژه دارد.

آیا چربی تزریق شده به صورت قابل خارج کردن است؟ ممکن است فرد از نحوه ی جراحی زیبایی چهره ی خود راضی نباشد و چربی به صورت نادرست به صورت تزریق شده باشد که این اتفاق باعث بوجود آمدن برجستگی هایی روی صورت میشود که ظاهری ناخوشایند دارد و یا ممکن است در مرحله برداشت چربی وقتی که وارد سانتریفیوژ میشود تا بافت نرم و خالص شود احتمال دارد چربی خوبی بدست نیاید و بافت های آسیب دیده مجددا تزریق شوند که نتیجه ی خوبی نخواهد داد همه ی اینها میتواند دلایلی باشد که فرد بخواهد چربی تزریق شده را خارج کند که البته این عمل امکان پذیر است برای اینکار فرد باید به پزشک حاذق مراجعه کند، تخلیه ی چربی از صورت با بیحسی موضعی شروع میشود بیحسی ممکن است توسط تزریق مواد بیحسی و یا کرم های بیحسی انجام شود پس از آن ناحیه مناسب برای تخلیه ی چربی انتخاب میشود و در نهایت کار تخلیه انجام میشود.

Face-lift-5

Face lift

آیا تخلیه چربی همراه با درد است؟خب به این سوال پاسخ دقیقی نمیتوان داد زیرا میزان درد بسته به شرایط زیر دارد:
مهارت و تجربه ی جراح
اندازه ی چربی که قرار است تخلیه شود
ناحیه ای که برای تخلیه انتخاب شده
به جای تزریق چربی میتوان از ژل نیز استفاده نمود .

لیفت صورت با نخ:

لیفت صورت با نخ روشی بسیار حساس است که در آن با کشیدن پوست باعث رفع شل شدگی و افتادگی های پوستی میشوند این روش دوران نقاهت و بستری ندارد و تقریبا بعد از 48 ساعت میتوان فعالیت ها را از سر گرفت، در لیفت صورت با نخ از برش های بزرگ استفاده نمیشود به همین دلیل جای اسکار باقی نمی ماند .
لیفت صورت با نخ نوعی درمان ضد پیری محسوب میشود ک تلفیقی از لیفت صورت و بازسازی تدریجی کلاژن است این شیوه درمانی سالهای سال است که انجام میشود در لیفت با نخ نواحی خاصی که احتیاج به لیفت دارند مشخص شده و سوارخ بسیار کوچکی روی پوست ایجاد میشود و سوزن و نخ مخصوص را وارد بافت میکنند نخ به بافت پوست گیر کرده و ان را بالا میکشد ولی پزشک قبل از اینکار یک بی حسی موضعی اعمال میکند و سپس نخ لیفت بوسیله ی سوراخی خیلی ریز در پوست جایگذاری میشود نتیجه ی اینکار محکم و جوان شدن پوست است این اتفاق به استراحت بعد از عمل نیاز ندارد.

Face-lift-2

Face lift

استفاده کردن از نخ های قابل جذب pdo جزء بهترین شیوه های لیفت صورت و بدن است. گفته شده این روش اولین بار در کره جنوبی استفاده شده است. از محاسن این روش نتیجه ی موثر و عوارض کم است این شیوه با توجه به مثمرثمر بودن با شیوه های جراحی رقابت میکند و بی ضرر بودن این نخ به اثبات رسیده. انجام این شیوه برای پزشک متخصص آسان و بدون ریسک است، در این روش بسته به میزان لیفت و جایگاه های لیفت ،تعدادی نخ که هرکدام خواص منحصر به فردی دارند در بخش های مختلف صورت به کار برده میشود نخ ها که در صورت جابگیرند پس از آن باعث تحریک کلاژن سازی پوست اطراف نخ ها میشوند که نخ ها قابل جذب بوده البته زمان جذب در هرکدام متفاوت است در این متد حضور نخ ها در زیرپوست واکنش التهابی خفیفی ایجاد میکند که البته این التهاب بد نیست و همین اتفاق کلاژن سازی و افزایش گردش خون را درپی دارد.

اینکار اسامی مختلفی دارد: لیفت با نخ یا امبدینگ در زیر پوست چیزی حالت داربست ایجاد میکند که پوست را در جای خود محکم میکند حدود سی درصد از نتایج لیفت صورت در روزهای اول پس از لیفت قابل مشاهده است ولی نتیجه ی اصلی و جوانی و زیبایی پس از حدود چهار ماه پس از امبدینگ شروع میشود وقتی نخ ها جذب شدند کلاژنهایی که درپوست ساخته میشوند مسئول ادامه ی جریان لیفت صورت خواهند بود شاید سوال پیش آید که چقدر پس از کارگذاشتن، نخ ها جذب میشوند؟پاسخ این است که بستگی به نوع نخ دارد و بین چهار تا هجده ماه طول میکشند.

Face-lift-1

Face lift

دوام این نوع لیفت صورت بین یک تا پنج سال است و البته نوع و تعداد نخ رابطه ی مستقیمی با ماندگاری اثرات لیفت صورت دارد. نکته ی حائز اهمیت این است که نخ ها قابل جذب هستند واین خود مزیت بسیار بزرگی است و مانند نخ های غیر قابل جذب مثل شیوه ی سیلوئت که در گذشته استفاده میشده و عوارض بسیاری داشته اند کاملا متفاوت است نخ های امبدینگ به راحتی جذب میشوند و اصلا جای نگرانی ندارند. در یک پروژه لیفت حدود پنجاه عدد نخ استفاده میشود از این شیوه از لیفت میتوان برای صورت،گردن،شکم و پستان استفاده کرد.

یکی از نخ هایی که در لیفت صورت استفاده میشود، نخ تک رشته ای است نخ تک رشته ای دارای خارهای ظریفی است این خارها سطح تماس را افزایش داده واین خصوصیت باعث تحریک بیشتر کلاژن سازی میشود البته با توجه به تاثیر بیشترش قیمت بیشتری نیز دارد ولی با توجه به گرانی بازهم مخاطب های زیادی دارد زیرا داری مزیت های زیادی است. نخ های چند رشته ای نیز مزیت های مختص خود را دارند و التهاب بیشتری را در پوست ایجاد میکنند، این نخ به همراه خود گلیکواسید دارد که آن هم باعث افزایش التهاب و کلاژن سازی بیشتری میشود . در شیوه ی دیگر نخ به شکل مارپیچ استفاده میشود در این شیوه طول نخ بیشتری میتوان جایگذاری کرد پس التهاب بیشتر شده و همزمان کلاژن سازی نیز بالا میرود.

لیفت صورت با روش هایفوتراپی:

این شیوه یکی از جدیدترین روش های لیفت صورت است که باعت از بین رفتن افتادگی های عضلات صورت میشود در این روش از اولتراسوند متمرکز استفاده میشود بااین شیوه میتوان به لایه های عمیق پوست صورت نفوذ کرده و با ایجاد گرما در نقاط مورد نظر سبب سفت شدن پوست شد .

Face-lift-7

Face lift

لیفت صورت با آر اف:

آر اف، رادیو فرکانس نیز نامیده میشود. این شیوه جدید نیست و مدت زمان زیادیست که جهت زیبایی چهره مورد استفاده قرار گرفته، در این روش تجهیزات جدید نیز وجود دارد که تفاوتش با نمونه قدیمی این است که میتوان اثرپذیری را با ترکیب میکرونیدلینگ افزایش داد که از این طریق میکرونیدلینگ با رفع آثار به جامانده از جوش و آکنه و کشیدگی پوست باعث جوانسازی پوست میشود و آر اف فرکشنال با تحریک کلاژن سازی باعث سفت شدن پوست میشود یکی از بهترین مزیت های آر اف این است که محدودیت سنی ندارد و این عمل را در هر سنی میتوان انجام داد.

Face-lift-8

Face lift

لیفت صورت با جراحی:

جراحی ،بهترین روش برای لیفت صورت می باشد. در این جراحی از بیهوشی موضعی استفاده میشود که در ابتدا، بیحسی آرامبخش به داخل پوست تزریق میشود البته روشهای بیهوشی بستگی به تصمیم جراح دارند گاها برخی جراح ها از بیهوشی عمومی استفاده میکنند زیرا عقیده دارند آرامش عضلات صورت درحالتی که بیهوشی عمومی انجام شده بیشتر است. تایم جراحی بین دو تا شش ساعت متفاوت است که مدت زمان بیهوشی بستگی به میزان چین و چروک نیز دارد باتوجه به نوع و جنس پوست و همچنین میزان چین و چروک های روی پوست ،لیفت بر روی بخش یا تمام صورت انجام میشود. به طور مثال فردی که چروک های صورتش محدود به اطراف چشم است لیفت فقط در ناحیه ی چشم ها انجام میشود ولی کسانی که در همه جای صورت مثلا اطراف دهان ،گونه ها ودیگر قسمت ها دارای چروک هستند لیفت صورت بر روی کل صورت انجام میشود جراحی لیفت صورت بخش بندی شده و برش ها با دقت بسیار بالایی انجام میشود پس از اتمام عمل لیفت متخصص برشهای ایجاد شده را بخیه های کوچکی میزند و پس از اتمام بهبودی اثرات اسکار روی پوست نخواهد ماند .

Face-lift-17

Face lift

مزایای لیفت صورت:

یکی از بهترین مزایای لیفت صورت بالاکشیده شدن پوست صورت است که پس از اینکار شادابی و تازگی پوست صورت به راحتی قابل مشاهده است وپوست سفت تر میشود ،تمامی اعمال زیبایی با زیباتر کردن ظاهر اعتماد به نفس بالایی به فرد میبخشد که لیفت صورت نیز از این قاعده مستثنی نیست . صاف و زیباترکردن پوست باعث حس جوانی میشود. لیفت، چین و چروک ها را به طور کامل ازبین می برد ،زخم های ناشی از برش های حین عمل سخت قایل مشاهده است و به مرور از بین میروند جراحی لیفت صورت حداقل ده سال چهره را جوانتر میکند نتایج حاصل از جراحی تقریبا دائمی است و صورت به حالت قبل برنمیگردد. تاثیر نورخورشید و باد روی صورت کمتر میشود.

عمل لیفت صورت چه مدت زمانی طول میکشد؟

جراحی لیفت صورت معمولا بین دو تا شش ساعت به طول می انجامد که البته به عواملی چون جنس پوست و میزان مناطق لیفت بستگی دارد که البته گاهی اوقات مراحل دیگری نیز به جراحی اضافه میشود که باعث میشود تایم عمل طولانی تر شود گاها فرد به جز چین وچروک و عواملی که با لیفت صورت رفع میشوند مشکلات دیگری نیز دارند که شیوه هایی مثل لیپوساکشن غبغب و بلفاروپلاستی (عمل رفع پف پلک) نیز همراه لیفت صورت انجام میشود که خود نیازمند مدت زمان بیشتری است.

Face-lift-18

Face lift

چه مدت طول میکشد تا فرد بهبود یابد:

خوشبختانه یکی از مزایای لیفت صورت مدت زمان کوتاه ریکاوری است البته حدود یک هفته کبودی های ناحیه ی صورت و گردن وجود دارند و این تورم و کبودی به زمان نیاز دارند تا رفع شوند که به تدریج این اتفاق می افتد .بهتر است این مدت را فرد استراحت کرده و سپس به فعالیت روزمره اش برگردد و همچنین بهتر است ورزشکاران ورزش را به پس از این تایم موکول کنند. شاید دغدغه ی افرادی که شاغل هستند ویا باید تایم بندی دقیقی برای کارهایشان داشته باشند این است که باید چه مدت زمانی را برای جراحی لیفت صورت برنامه ریزی کنند؟اگر دراین مورد دغدغه ای دارید قبل از انجام عمل لیفت صورت بهتر است ده روز را در نظر بگیرید ولی اگر کارتان در منزل است و در ارتباط با بیرون نیست میتوانید پس از سه روز کارهایتان را انجام دهید.

ماندگاری لیفت صورت:

در قبل اشاره ای به ماندگاری لیفت کردیم که از آن دائمی نام بردیم ولی دائمی به این معنا نیست که تا آخر عمر دیگر نیازی به این جراحی نخواهد بود و یا اینکه این عمل جلوی روند طبیعی پیری را می گیرد.ولی با رعایت شرایطی چون دور از دخانیات و مشروبات الکلی ؛داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب، پرهیز از قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید ،انجام مراقبت های پوستی به طور مداوم ممکن است دیگر هیچ وقت نیاز مجدد به لیفت پیدا نکنید.

Face-lift-10

Face lift

درد لیفت صورت:

در کل لیفت صورت و گردن شیوه دردناکی نیست ولی درد خفیفی را حس خواهید کرد که این درد خفیف نیز با مسکن رفع میشود .

عوارض لیفت صورت:

قبل از هر چیزی باید بدانید جراحی گردن و صورت باید توسط پزشکی انجام شود که در زمینه جراحی زیبایی تجربه دارد جلسه ی اولیه و بررسی های پوستی بسیار مهم است تشخیص دادن جنس پوست فرد، ارزیابی و بررسی های دقیق قبل از عمل و آگاهی از نکات مهم عمل باعث میشود که عوارض عمل بسیار کمتر شود. از عوارض بعد از عمل : کبودی ، تورم، احتمال ایجاد سروما و ایجاد هماتوم و همینطور احتمال از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست و آسیب عصبی وجود دارد البته اینها عوارضی هستند که قابل پیشگیری اند برای پیشگیری از مشکلات بعد از لیفت صورت باید شرایطی رعایت شود بطور مثال قبل از عمل لیفت باید از مصرف داروهایی که ممکن است سبب خونریزی شود خودداری شود مصرف دخانیات نیز باید متوقف شود حداقل برای چهار تا شش هفته. در عمل لیفت صورت، هماتوم (تجمع خونی) زیرپوست شایع ترین عوارض است و حدود دو درصد از همه ی جراحی های لیفت صورت این تجمع خون چندساعت پس از عمل ایجاد میشود که البته هماتوم های کوچک به راحتی چند روز بعد از جراحی توسط پزشک درمان میشوند. عوارضی مثل فلج عصب ،عفونت،زخم پوستی، برجستگی جای عمل نیز امکان پدیدار شدن دارد اما بسیار نادرند.

Face-lift-12

Face lift

نکات مهم قبل ازعمل:

1- آگاهی از نکاتی ساده و رعایت آنها روند ریکاوری را سریعتر میکند. بعد از جراحی باید لباس راحت و دارای یقه ی باز تن شود طوریکه هنگام تعویض لباس،لباس روی پوست کشیده نشود.
2- ازدخانیات و مصرف مشروبات الکلی پرهیز شود.
3- حتما یک نفر همراهتان باشد تا بعد از عمل تنها نباشید .تمامی وسایل مورد نیاز خود را قبل از عمل در منزل حاضر کنید.
4- حتما در خانه پمادهای موردنیاز، گاز مایع، دستمال، لباس مناسب، بالش مناسب، یخ کیسه ای داشته باشید.
5- برخی داروها باعث طولانی تر شدن زمان ریکاوری و مانع بهبودی فرد میشوند که باید از آنها پرهیز کرد مانند مصرف برخی داروها مثل قرص آسپرین، داروهای ضد التهاب و همچنین مکمل های گیاهی!

Face-lift-21

Face lift

نکات مهم بعد ازعمل:

اگر تمایل به ریکاوری کوتاه مدت دارید و منتظر نتیجه ی مثبت از لیفت صورت هستید پس باید برخی کارها را محتاطانه انجام دهید. در هفته های اول پس از جراحی لیفت صورت فرد باید به خوبی مراقبت های پوستی را انجام دهد قطعا هر فرد پس از انجام جراحی زیبایی منتظر دیدن تفاوت هاست اما در لیفت باید کمی صبور باشید زیرا نتیجه ی واقعی پس از گذشت ماه اول مشخص خواهد شد !

هفته ی اول : پس از جراحی لیفت :هفته ی اول حساس ترین مرحله و میتوان گفت سخت ترین مرحله همین زمان است زیرا تورم و کبودی وجود دارد و فرد ناراحتی و تا حدودی درد را در این مرحله تجربه خواهد کرد که در طول این هفته فرد باید استراحت کرده و برای تسکین درد از داروهای مسکن استفاده کند .

هفته ی دوم: در هفته ی دوم میتوانید تا حدودی راحتی را حس کنید زیرا در این هفته باندهای صورت برداشته شده و بیمار احساس سبکی و و تا حدودی بهبودی میکند در طول هفته ی دوم باید برای بهبودی از پمادهای موضعی استفاده شود. در هفته ی دوم تورم و کبودی نسبت به هفته ی اول بسیار کمتر خواهد بود.

هفته ی سوم: هفته ی سوم پس از جراحی حالتان بهتر است در هفته ی سوم پوست فرد توسط پزشک متخصص معاینه میشود وخبر خوب اینکه در هفته ی سوم بخیه های پوست کشیده میشوند، با این اتفاق پوست ظاهری بسیار بهتر به خود میگیرد و فعالیت های روزمره مثل ورزش و کار را میتوان آغاز کرد.

هفته ی چهارم: در هفته ی چهارم بهبودی تقریبا کامل شده و ظاهر پوست نشان میدهد جراحی موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته اید در هفته ی چهارم چهره تغییراتش را نمایان میکند و فرد میتواند شاهد زیبایی پوستش باشد وچهره ای جوانتر را در آینه خواهد دید. هفته ی اخر ریکاوریست و تورم و کبودیهای صورت به طور کامل از بین رفته اند پس با خیال راحت به سمت آینه بروید و شاهد شادابی چهره اتان باشید.

Face-lift-20

Face lift

1- پس از جراحی لیفت صورت دستورات پزشک را به خاطر بسپارید و پماد و داروهای خوراکی را سرساعت و به طور منظم استفاده کنید .
2- باندهای خود را به طور مرتب تعویض کرده و نکته ی مهم : تا دو هفته پس از لیفت، سر خود را در هنگام خواب به طرف بالا نگه دارید .
3- در طی ریکاوری از سشوار و خشک کن های مو و بدن استفاده نکنید.
4- مایعات و آب فراوان را فراموش نکنید.
5- حتما در زمان مقرر برای برداشتن بخیه ها اقدام کنید .
6- رژیم غذایی با ترکیب جیوه و سبزیجات داشته باشید!
7- حتما یک شب قبل از جراحی لیفت صورت حمام کنید و با موهای پاکیزه حاضر شوید
8- هنگام مراجعه برای لیفت صورت اصلا آرایش نکنید و با صورت تمیز حاضر شوید .
9- امکان دارد طی چندهفته ی ریکاوری احساس کشیدگی پوست صورت خود را داشته باشید که موقتی است و رفع میشود.
10- بی حس شدن و یا کم حسی لاله ی گوش طی تایم ریکاوری طبیعی است آنتی بیوتیک ها را حتما تحت نظر متخصص مصرف کنید .
11- حتما از دو هفته قبل از جراحی لیفت صورت تا یک هفته پس از آن از خوردن برخی داروها باید خودداری شود داروهایی همانند:بروفن ،ایندومتاسین ،پیرکسیکام،مفنامیک اسید و آسپرین ! در صورت اجبار ونیاز به مسکن تنها میتوان از استامینوفن ساده ویا استامینوفن کدئین استفاده کرد.
12- حتما چهار هفته قبل و دو هفته بعد از عمل از کشیدن سیگار بپرهیزید .
13- اصولا بعد از عمل از گن مخصوص برای جلوگیری از تجمع مایع استفاده میشود علی الخصوص در جراحی های لیفتی که لیپوساکشن غبغب انجام میشود. “لیپوساکشن غبغب: کشیدن چربی غبغب با لوله های باریک که برای اینکار برشی ایجاد نمیشود و کشیدن چربی با دستگاه مکند انجام میگیرد.”

Face-lift-19

Face lift

آیا گرفتن عکس فتوگرافی قبل از عمل مهم است؟

بله. جراح زیبایی نیز مانند هر جراح دیگری باید با اطلاعات کامل از بیمار بر سر جراحی حاضر شود عکس های فتوگرافی جزئیات صورت فرد را به طور دقیق نشان میدهد و جراح را در انجام تکنیک های جراحی کمک میکند.

بیهوشی مورد استفاده در جراحی لیفت صورت :

در لیفت صورت از هردو روش بی حسی موضعی و بیهوشی عمومی استفاده میشود برخی بیماران بی حسی را ترجیح میدهند که برای لیفت نیز مناسب است.

عمل لیفت در چه محل هایی انجام میشود؟

این جراحی هم در بیمارستان و هم در مراکز کلینیکی انجام میشود. در بیمارستان میزان بستری بیمار بین چند ساعت تا یک شب بسته به شرایط بیمار و نظر جراح متغیر است و پذیرش بیمار عموما صبح همان روز عمل انجام میشود تمام رادیوگرافی ها ،نوارقلب، آزمایشات و سایر موارد خواسته شده از بیمار یک هفته قبل باید انجام شوند و هنگام پذیرش آماده باشند. لیفت صورت تایم بستری بالایی ندارد وهمین تایم نیز بستگی به شرایط بیمار و بیهوشی فرد دارد.

هزینه جراحی لیفت صورت چقدر است؟

هزینه های لیفت کامل صورت شامل دستمزد پزشک جراح ، هزینه ی بیهوشی و پیگیری های بعد از جراحیست زیرا در طی مدت ریکاوری پزشک فرد را ویزیت میکند.

چقدر پس از لیفت صورت میتوان آرایش کرد؟

حدود ده روز بعد از عمل لیفت میتوانید آرایش کنید ولی این بدین معنی نیست که جوانب احتیاط را رعایت نکنید بطور مثال هنگام پاک کردن آرایش از چهره، جهت کشیدن باید رو به بالا باشد.

و اما دغدغه ی بانوان: آیا برای جراحی لیفت صورت موها تراشیده میشوند؟

خیر، موها تراشیده نمیشوند برای جراحی حاشیه ی کوچکی بالای گوش و پشت گوش کمی کوتاه میشود که نگران کننده نیست.

چکیده این مطلب : لیفت کامل صورت چیست؟ معرفی انواع روش های لیفت صورت. لیفت صورت به روش تزریق بوتاکس.لیفت صورت با جراحی. لیفت صورت با نخ. لیفت کامل صورت با روش هایفوتراپی . لیفت صورت با آر اف. لیفت صورت به روش تزریق چربی یا تزریق ژل. مزایای لیفت صورت چیست؟ عمل لیفت صورت چه مدت زمانی طول میکشد؟ چه مدت طول میکشد تا فرد بهبود یابد؟ ماندگاری لیفت صورت چقدر است؟ عوارض لیفت صورت. آیا لیفت درد دارد؟ نکاتی که قبل و بعد از لیفت کامل صورت باید رعایت کرد. هزینه جراحی لیفت صورت چقدر است؟ آیا پس از جراحی جای زخم و اسکار داریم؟ آیا برای جراحی لیفت صورت موها تراشیده میشوند؟ و…

Face-lift-3

Face lift

88 درصد افراد ،خصوصا بانوان به دنبال حداکثر زیبایی هستند جراحی های زیبایی پلی بین علم و هنر است و خیلی از ما قطعا با این پیشنهاد رو به رو شده ایم که با کلینیک پوست مشکلت را حل کن و زیبایی رو برگردون ولی آیا همه ما می دانیم لیفت صورت چیست و چه کارایی هایی دارد؟ در این مقاله سعی کرده ایم به طور کامل لیفت صورت را با جزئیات توضیح دهیم.

لیفت صورت یا سفت کردن پوست صورت :

لیفت صورت که با واژه ریتیدکتومی هم شناخته شده عملی در حوزه زیبائیست که مثل برخی دیگر از اعمال زیبایی باعث بازگردانی جوانی و زیبایی چهره افراد میشود می توان گفت عمل لیفت صورت می تواند جوانی را مجددا هدیه دهد در لیفت تکنیک های مختلفی وجود دارد که می توانند بافت های صورت را ترمیم کرده و چهره را جوانتر جلوه دهند .افرادی که بر اثر زیاد شدن سنشان مشکلات پوستی را تجربه ‌کرده اند با لیفت می توانند توقع شادابي را داشته باشند. لیفت شیوه ای است که با کشیدن پوستهای اضافی صورت موجب جوانسازی پوست میشود، لیفت کامل صورت می تواند شامل کشیدن ابروها ، رفع غبغب، رفع افتادگی صورت و پلک ، زاویه سازی خط فک و … باشد.

باید بدانید که لیفت صورت یک روش درمانی نیست بلکه یک عمل زیبایی است در این روش با کشیده شدن پوست ،فرد چهره ی زیباتری را تجربه خواهد کرد.در لیفت صورت پوست محکم ترشده و با کشیده شدن پوست چین و چروک ها از بین میروند. افراد مراجعه کننده برای لیفت صورت اصولا در سنین چهل تا هفتاد سال هستند ولی این عمل زیبایی در سنین دیگری نیز انجام میشود ،بنابراین محدودیتی ندارد.

Face-lift-15

Face lift

در لیفت صورت سلول های مرده و چربی های پوست، پاکسازی و برداشته میشوند و سلول جدید برای ترمیم و بازسازی مجدد تحریک میشوند که باعث از بین رفتن چین و چروک شده و چهره جوانتری خواهید داشت.همانطور که شاهد هستیم در طول زندگی و بالا تر رفتن سن پوست استحکام و ارتجاعی بودن خود را از دست میدهد و این می تواند به دلیل کمتر شدن قدرت عضلانی پوست باشد.که این اتفاق سبب چین و چروک و افتادگی پوست و گاها فرو رفتگی در ابرو و گونه ها می گردد.

علاوه بر افزایش سن عوامل دیگری نیز می توانند سبب مشكلات پوستی شوند که می توان با لیفت رفع کرد اعم از لاغری های که باعث افتادگی پوست شده اند ، نگرانی و استرس هایی که افراد در طول روز با آنها مواجه اند که خود می تواند منشأیی برای بروز مشكلات پوستی باشد، قرار گرفتن بیش از حد مقابل نور خورشید ، مصرف مشروبات الکلی و دخانیات که همه این موضوعات می توانند زمینه ساز چین و چروک و افتادگی های پوستی باشد.در همین راستا عمل لیفت صورت به افرادی که دچار افتادگی های پوستی و چین و چروک هستن همچنین دارای افتادگی در قسمت گردن و یا خطوط عمیق در کنار لب ها و پیشانی هستند پیشنهاد میشود .

Face-lift-13

Face lift

ترس از نتایج لیفت صورت:

اثربخشی و تاثیرات حاصل از لیفت صورت در موارد مختلف متفاوت است زیرا ویژگی های هر فرد با دیگری قطعا تفاوت های بسیاری دارد بهترین راه برای پیشگیری از نتیجه ی منفی و دوری از ریسک این است که قبل از انجام لیفت یک جلسه ی مشاوره با پزشک متخصص برگزار شود. در این جلسه، مشاوره کامل بر اساس شرایط بدنی و پوستی شما انجام می شود. این کارباعث میشود جراحی بدون ریسک انجام شود وآگاهی در مورد لیفت صورت بدست آید.

نتیجه لیفت صورت را به طور دقیق نمی توان پیش بینی کرد زیرا پروسه ترمیم پوست و جنس پوست از دست جراح خارج است. نتیجه به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند جنس و وضعیت پوست ، وجود یا عدم وجود چربی در پوست، انواع چین و چروک های روی پوست، تاثیرات وراثتی و یا هورمونی . به جرات می توان گفت که لیفت صورت یک روش جوانسازی بسیار موثر است که فرد می تواند از بابت نتیجه آن آرامش خیال داشته باشد .راجع به اسکارهای باقی مانده از عمل لیفت گفته میشود از بین میرود ولی گاها بطور کامل از بین نخواهند رفت ولی هنر جراحان این است که اسکارها را در خطوط طبیعی قرار دهد بنابراین در این صورت اسکارها به ندرت قابل مشاهده اند و جای نگرانی نیست .

Face-lift-6

Face lift

انواع روش های لیفت صورت:

لیفت صورت به روش تزریق بوتاکس:

در بین لیفت های بدون جراحی، بوتاکس جایگاه ویژه ای دارد و البته از محدودیت بیشتری برخورداراست زیرا که این روش خطری نداشته و نیازی به بستری شدن ندارد پس از تزریق بوتاکس میتوان توقع داشت که چین و چروک های اطراف چشم ها خطوط اخم چین و چروک های سطحی پیشانی و گردن رفع شوند البته باید بدانید لیفت صورت با بوتاکس یک شیوه موقتی است حدود شش ماه میتواند مثمرثمر باشد ولی بوتاکس را میتوان یک روش پیشگیری معرفی کرد که از بوجود آمدن چین و چروک های عمیق جلوگیری میکند. بوتاکس یک داروی تزریقی است که سبب فلج شدن عضلات صورت شده و از این طریق خطوط پوستی را از بین میبرد. داروی بوتاکس از سم بوتولینوم نوع آ ساخته شده است که باعث فلج شدن موقتی میشود بوتاکس نیز از روشهای کم تهاجمی جوانسازی است که تحت عنوان روشی ایمن به کار برده میشود این شیوه بیشتر برای رفع چروک های اطراف چشم به کار میرود البته برای خطوط نواحی دیگر مثل پیشانی و خط اخم نیز کاربرد دارد! و همچنین می تواند باعث بالاتر رفتن دم ابروها شود. پیشنهاد می شود مقاله ی (تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب است؟) را مطالعه نمائید.

Face-lift-4

Face lift

بوتاکس در آرایشگاه یا مراکز درمانی:
هرگز برای تزریق بوتاکس به آرایشگاه مراجعه نکنید انجام اینکار توسط افراد غیر متخصص میتواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد. آرایشگاه ها اصولا از بوتاکس های غیر استاندارد استفاده میکنند افراد غیر پزشک مجبورند از داروهای قاچاق استفاده کنند که خود موجب بروز آلرژی میشود، آرایشگرها پزشک نیستند پس توانایی درمان نیز ندارند.

لیفت صورت به روش تزریق چربی یا تزریق ژل :

تزریق چربی روشی است که چربی از بخشی از بدن خود بیمار برداشته شده و در بخشی دیگر بعنوان پرکننده تزریق میشود و منجر به تقویت آن بخش میگردد. تزریق چربی تکنیک مهمی در لیفت صورت است که باعث سفت شدن بافت ها میشود. آیا چربی های تزریق شده به صورت قابل از بین رفتن هستند؟ سلول های چربی به عنوان ماده پر کننده بسیار مناسب عمل میکنند و بافت نرم خوبی را میتوانند ایجاد کنند همچنین در ایجاد هموار کردن و تنظیم حجم اعضا تاثیر به سزایی دارند برای زیباتر کردن گونه ها و خط لبخند نیز گزینه ی مناسبی است ولی لیفت به روش تزریق چربی دائمی نیست و نیاز به نگهداری ویژه دارد.

آیا چربی تزریق شده به صورت قابل خارج کردن است؟ ممکن است فرد از نحوه ی جراحی زیبایی چهره ی خود راضی نباشد و چربی به صورت نادرست به صورت تزریق شده باشد که این اتفاق باعث بوجود آمدن برجستگی هایی روی صورت میشود که ظاهری ناخوشایند دارد و یا ممکن است در مرحله برداشت چربی وقتی که وارد سانتریفیوژ میشود تا بافت نرم و خالص شود احتمال دارد چربی خوبی بدست نیاید و بافت های آسیب دیده مجددا تزریق شوند که نتیجه ی خوبی نخواهد داد همه ی اینها میتواند دلایلی باشد که فرد بخواهد چربی تزریق شده را خارج کند که البته این عمل امکان پذیر است برای اینکار فرد باید به پزشک حاذق مراجعه کند، تخلیه ی چربی از صورت با بیحسی موضعی شروع میشود بیحسی ممکن است توسط تزریق مواد بیحسی و یا کرم های بیحسی انجام شود پس از آن ناحیه مناسب برای تخلیه ی چربی انتخاب میشود و در نهایت کار تخلیه انجام میشود.

Face-lift-5

Face lift

آیا تخلیه چربی همراه با درد است؟خب به این سوال پاسخ دقیقی نمیتوان داد زیرا میزان درد بسته به شرایط زیر دارد:
مهارت و تجربه ی جراح
اندازه ی چربی که قرار است تخلیه شود
ناحیه ای که برای تخلیه انتخاب شده
به جای تزریق چربی میتوان از ژل نیز استفاده نمود .

لیفت صورت با نخ:

لیفت صورت با نخ روشی بسیار حساس است که در آن با کشیدن پوست باعث رفع شل شدگی و افتادگی های پوستی میشوند این روش دوران نقاهت و بستری ندارد و تقریبا بعد از 48 ساعت میتوان فعالیت ها را از سر گرفت، در لیفت صورت با نخ از برش های بزرگ استفاده نمیشود به همین دلیل جای اسکار باقی نمی ماند .
لیفت صورت با نخ نوعی درمان ضد پیری محسوب میشود ک تلفیقی از لیفت صورت و بازسازی تدریجی کلاژن است این شیوه درمانی سالهای سال است که انجام میشود در لیفت با نخ نواحی خاصی که احتیاج به لیفت دارند مشخص شده و سوارخ بسیار کوچکی روی پوست ایجاد میشود و سوزن و نخ مخصوص را وارد بافت میکنند نخ به بافت پوست گیر کرده و ان را بالا میکشد ولی پزشک قبل از اینکار یک بی حسی موضعی اعمال میکند و سپس نخ لیفت بوسیله ی سوراخی خیلی ریز در پوست جایگذاری میشود نتیجه ی اینکار محکم و جوان شدن پوست است این اتفاق به استراحت بعد از عمل نیاز ندارد.

Face-lift-2

Face lift

استفاده کردن از نخ های قابل جذب pdo جزء بهترین شیوه های لیفت صورت و بدن است. گفته شده این روش اولین بار در کره جنوبی استفاده شده است. از محاسن این روش نتیجه ی موثر و عوارض کم است این شیوه با توجه به مثمرثمر بودن با شیوه های جراحی رقابت میکند و بی ضرر بودن این نخ به اثبات رسیده. انجام این شیوه برای پزشک متخصص آسان و بدون ریسک است، در این روش بسته به میزان لیفت و جایگاه های لیفت ،تعدادی نخ که هرکدام خواص منحصر به فردی دارند در بخش های مختلف صورت به کار برده میشود نخ ها که در صورت جابگیرند پس از آن باعث تحریک کلاژن سازی پوست اطراف نخ ها میشوند که نخ ها قابل جذب بوده البته زمان جذب در هرکدام متفاوت است در این متد حضور نخ ها در زیرپوست واکنش التهابی خفیفی ایجاد میکند که البته این التهاب بد نیست و همین اتفاق کلاژن سازی و افزایش گردش خون را درپی دارد.

اینکار اسامی مختلفی دارد: لیفت با نخ یا امبدینگ در زیر پوست چیزی حالت داربست ایجاد میکند که پوست را در جای خود محکم میکند حدود سی درصد از نتایج لیفت صورت در روزهای اول پس از لیفت قابل مشاهده است ولی نتیجه ی اصلی و جوانی و زیبایی پس از حدود چهار ماه پس از امبدینگ شروع میشود وقتی نخ ها جذب شدند کلاژنهایی که درپوست ساخته میشوند مسئول ادامه ی جریان لیفت صورت خواهند بود شاید سوال پیش آید که چقدر پس از کارگذاشتن، نخ ها جذب میشوند؟پاسخ این است که بستگی به نوع نخ دارد و بین چهار تا هجده ماه طول میکشند.

Face-lift-1

Face lift

دوام این نوع لیفت صورت بین یک تا پنج سال است و البته نوع و تعداد نخ رابطه ی مستقیمی با ماندگاری اثرات لیفت صورت دارد. نکته ی حائز اهمیت این است که نخ ها قابل جذب هستند واین خود مزیت بسیار بزرگی است و مانند نخ های غیر قابل جذب مثل شیوه ی سیلوئت که در گذشته استفاده میشده و عوارض بسیاری داشته اند کاملا متفاوت است نخ های امبدینگ به راحتی جذب میشوند و اصلا جای نگرانی ندارند. در یک پروژه لیفت حدود پنجاه عدد نخ استفاده میشود از این شیوه از لیفت میتوان برای صورت،گردن،شکم و پستان استفاده کرد.

یکی از نخ هایی که در لیفت صورت استفاده میشود، نخ تک رشته ای است نخ تک رشته ای دارای خارهای ظریفی است این خارها سطح تماس را افزایش داده واین خصوصیت باعث تحریک بیشتر کلاژن سازی میشود البته با توجه به تاثیر بیشترش قیمت بیشتری نیز دارد ولی با توجه به گرانی بازهم مخاطب های زیادی دارد زیرا داری مزیت های زیادی است. نخ های چند رشته ای نیز مزیت های مختص خود را دارند و التهاب بیشتری را در پوست ایجاد میکنند، این نخ به همراه خود گلیکواسید دارد که آن هم باعث افزایش التهاب و کلاژن سازی بیشتری میشود . در شیوه ی دیگر نخ به شکل مارپیچ استفاده میشود در این شیوه طول نخ بیشتری میتوان جایگذاری کرد پس التهاب بیشتر شده و همزمان کلاژن سازی نیز بالا میرود.

لیفت صورت با روش هایفوتراپی:

این شیوه یکی از جدیدترین روش های لیفت صورت است که باعت از بین رفتن افتادگی های عضلات صورت میشود در این روش از اولتراسوند متمرکز استفاده میشود بااین شیوه میتوان به لایه های عمیق پوست صورت نفوذ کرده و با ایجاد گرما در نقاط مورد نظر سبب سفت شدن پوست شد .

Face-lift-7

Face lift

لیفت صورت با آر اف:

آر اف، رادیو فرکانس نیز نامیده میشود. این شیوه جدید نیست و مدت زمان زیادیست که جهت زیبایی چهره مورد استفاده قرار گرفته، در این روش تجهیزات جدید نیز وجود دارد که تفاوتش با نمونه قدیمی این است که میتوان اثرپذیری را با ترکیب میکرونیدلینگ افزایش داد که از این طریق میکرونیدلینگ با رفع آثار به جامانده از جوش و آکنه و کشیدگی پوست باعث جوانسازی پوست میشود و آر اف فرکشنال با تحریک کلاژن سازی باعث سفت شدن پوست میشود یکی از بهترین مزیت های آر اف این است که محدودیت سنی ندارد و این عمل را در هر سنی میتوان انجام داد.

Face-lift-8

Face lift

لیفت صورت با جراحی:

جراحی ،بهترین روش برای لیفت صورت می باشد. در این جراحی از بیهوشی موضعی استفاده میشود که در ابتدا، بیحسی آرامبخش به داخل پوست تزریق میشود البته روشهای بیهوشی بستگی به تصمیم جراح دارند گاها برخی جراح ها از بیهوشی عمومی استفاده میکنند زیرا عقیده دارند آرامش عضلات صورت درحالتی که بیهوشی عمومی انجام شده بیشتر است. تایم جراحی بین دو تا شش ساعت متفاوت است که مدت زمان بیهوشی بستگی به میزان چین و چروک نیز دارد باتوجه به نوع و جنس پوست و همچنین میزان چین و چروک های روی پوست ،لیفت بر روی بخش یا تمام صورت انجام میشود. به طور مثال فردی که چروک های صورتش محدود به اطراف چشم است لیفت فقط در ناحیه ی چشم ها انجام میشود ولی کسانی که در همه جای صورت مثلا اطراف دهان ،گونه ها ودیگر قسمت ها دارای چروک هستند لیفت صورت بر روی کل صورت انجام میشود جراحی لیفت صورت بخش بندی شده و برش ها با دقت بسیار بالایی انجام میشود پس از اتمام عمل لیفت متخصص برشهای ایجاد شده را بخیه های کوچکی میزند و پس از اتمام بهبودی اثرات اسکار روی پوست نخواهد ماند .

Face-lift-17

Face lift

مزایای لیفت صورت:

یکی از بهترین مزایای لیفت صورت بالاکشیده شدن پوست صورت است که پس از اینکار شادابی و تازگی پوست صورت به راحتی قابل مشاهده است وپوست سفت تر میشود ،تمامی اعمال زیبایی با زیباتر کردن ظاهر اعتماد به نفس بالایی به فرد میبخشد که لیفت صورت نیز از این قاعده مستثنی نیست . صاف و زیباترکردن پوست باعث حس جوانی میشود. لیفت، چین و چروک ها را به طور کامل ازبین می برد ،زخم های ناشی از برش های حین عمل سخت قایل مشاهده است و به مرور از بین میروند جراحی لیفت صورت حداقل ده سال چهره را جوانتر میکند نتایج حاصل از جراحی تقریبا دائمی است و صورت به حالت قبل برنمیگردد. تاثیر نورخورشید و باد روی صورت کمتر میشود.

عمل لیفت صورت چه مدت زمانی طول میکشد؟

جراحی لیفت صورت معمولا بین دو تا شش ساعت به طول می انجامد که البته به عواملی چون جنس پوست و میزان مناطق لیفت بستگی دارد که البته گاهی اوقات مراحل دیگری نیز به جراحی اضافه میشود که باعث میشود تایم عمل طولانی تر شود گاها فرد به جز چین وچروک و عواملی که با لیفت صورت رفع میشوند مشکلات دیگری نیز دارند که شیوه هایی مثل لیپوساکشن غبغب و بلفاروپلاستی (عمل رفع پف پلک) نیز همراه لیفت صورت انجام میشود که خود نیازمند مدت زمان بیشتری است.

Face-lift-18

Face lift

چه مدت طول میکشد تا فرد بهبود یابد:

خوشبختانه یکی از مزایای لیفت صورت مدت زمان کوتاه ریکاوری است البته حدود یک هفته کبودی های ناحیه ی صورت و گردن وجود دارند و این تورم و کبودی به زمان نیاز دارند تا رفع شوند که به تدریج این اتفاق می افتد .بهتر است این مدت را فرد استراحت کرده و سپس به فعالیت روزمره اش برگردد و همچنین بهتر است ورزشکاران ورزش را به پس از این تایم موکول کنند. شاید دغدغه ی افرادی که شاغل هستند ویا باید تایم بندی دقیقی برای کارهایشان داشته باشند این است که باید چه مدت زمانی را برای جراحی لیفت صورت برنامه ریزی کنند؟اگر دراین مورد دغدغه ای دارید قبل از انجام عمل لیفت صورت بهتر است ده روز را در نظر بگیرید ولی اگر کارتان در منزل است و در ارتباط با بیرون نیست میتوانید پس از سه روز کارهایتان را انجام دهید.

ماندگاری لیفت صورت:

در قبل اشاره ای به ماندگاری لیفت کردیم که از آن دائمی نام بردیم ولی دائمی به این معنا نیست که تا آخر عمر دیگر نیازی به این جراحی نخواهد بود و یا اینکه این عمل جلوی روند طبیعی پیری را می گیرد.ولی با رعایت شرایطی چون دور از دخانیات و مشروبات الکلی ؛داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب، پرهیز از قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید ،انجام مراقبت های پوستی به طور مداوم ممکن است دیگر هیچ وقت نیاز مجدد به لیفت پیدا نکنید.

Face-lift-10

Face lift

درد لیفت صورت:

در کل لیفت صورت و گردن شیوه دردناکی نیست ولی درد خفیفی را حس خواهید کرد که این درد خفیف نیز با مسکن رفع میشود .

عوارض لیفت صورت:

قبل از هر چیزی باید بدانید جراحی گردن و صورت باید توسط پزشکی انجام شود که در زمینه جراحی زیبایی تجربه دارد جلسه ی اولیه و بررسی های پوستی بسیار مهم است تشخیص دادن جنس پوست فرد، ارزیابی و بررسی های دقیق قبل از عمل و آگاهی از نکات مهم عمل باعث میشود که عوارض عمل بسیار کمتر شود. از عوارض بعد از عمل : کبودی ، تورم، احتمال ایجاد سروما و ایجاد هماتوم و همینطور احتمال از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست و آسیب عصبی وجود دارد البته اینها عوارضی هستند که قابل پیشگیری اند برای پیشگیری از مشکلات بعد از لیفت صورت باید شرایطی رعایت شود بطور مثال قبل از عمل لیفت باید از مصرف داروهایی که ممکن است سبب خونریزی شود خودداری شود مصرف دخانیات نیز باید متوقف شود حداقل برای چهار تا شش هفته. در عمل لیفت صورت، هماتوم (تجمع خونی) زیرپوست شایع ترین عوارض است و حدود دو درصد از همه ی جراحی های لیفت صورت این تجمع خون چندساعت پس از عمل ایجاد میشود که البته هماتوم های کوچک به راحتی چند روز بعد از جراحی توسط پزشک درمان میشوند. عوارضی مثل فلج عصب ،عفونت،زخم پوستی، برجستگی جای عمل نیز امکان پدیدار شدن دارد اما بسیار نادرند.

Face-lift-12

Face lift

نکات مهم قبل ازعمل:

1- آگاهی از نکاتی ساده و رعایت آنها روند ریکاوری را سریعتر میکند. بعد از جراحی باید لباس راحت و دارای یقه ی باز تن شود طوریکه هنگام تعویض لباس،لباس روی پوست کشیده نشود.
2- ازدخانیات و مصرف مشروبات الکلی پرهیز شود.
3- حتما یک نفر همراهتان باشد تا بعد از عمل تنها نباشید .تمامی وسایل مورد نیاز خود را قبل از عمل در منزل حاضر کنید.
4- حتما در خانه پمادهای موردنیاز، گاز مایع، دستمال، لباس مناسب، بالش مناسب، یخ کیسه ای داشته باشید.
5- برخی داروها باعث طولانی تر شدن زمان ریکاوری و مانع بهبودی فرد میشوند که باید از آنها پرهیز کرد مانند مصرف برخی داروها مثل قرص آسپرین، داروهای ضد التهاب و همچنین مکمل های گیاهی!

Face-lift-21

Face lift

نکات مهم بعد ازعمل:

اگر تمایل به ریکاوری کوتاه مدت دارید و منتظر نتیجه ی مثبت از لیفت صورت هستید پس باید برخی کارها را محتاطانه انجام دهید. در هفته های اول پس از جراحی لیفت صورت فرد باید به خوبی مراقبت های پوستی را انجام دهد قطعا هر فرد پس از انجام جراحی زیبایی منتظر دیدن تفاوت هاست اما در لیفت باید کمی صبور باشید زیرا نتیجه ی واقعی پس از گذشت ماه اول مشخص خواهد شد !

هفته ی اول : پس از جراحی لیفت :هفته ی اول حساس ترین مرحله و میتوان گفت سخت ترین مرحله همین زمان است زیرا تورم و کبودی وجود دارد و فرد ناراحتی و تا حدودی درد را در این مرحله تجربه خواهد کرد که در طول این هفته فرد باید استراحت کرده و برای تسکین درد از داروهای مسکن استفاده کند .

هفته ی دوم: در هفته ی دوم میتوانید تا حدودی راحتی را حس کنید زیرا در این هفته باندهای صورت برداشته شده و بیمار احساس سبکی و و تا حدودی بهبودی میکند در طول هفته ی دوم باید برای بهبودی از پمادهای موضعی استفاده شود. در هفته ی دوم تورم و کبودی نسبت به هفته ی اول بسیار کمتر خواهد بود.

هفته ی سوم: هفته ی سوم پس از جراحی حالتان بهتر است در هفته ی سوم پوست فرد توسط پزشک متخصص معاینه میشود وخبر خوب اینکه در هفته ی سوم بخیه های پوست کشیده میشوند، با این اتفاق پوست ظاهری بسیار بهتر به خود میگیرد و فعالیت های روزمره مثل ورزش و کار را میتوان آغاز کرد.

هفته ی چهارم: در هفته ی چهارم بهبودی تقریبا کامل شده و ظاهر پوست نشان میدهد جراحی موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته اید در هفته ی چهارم چهره تغییراتش را نمایان میکند و فرد میتواند شاهد زیبایی پوستش باشد وچهره ای جوانتر را در آینه خواهد دید. هفته ی اخر ریکاوریست و تورم و کبودیهای صورت به طور کامل از بین رفته اند پس با خیال راحت به سمت آینه بروید و شاهد شادابی چهره اتان باشید.

Face-lift-20

Face lift

1- پس از جراحی لیفت صورت دستورات پزشک را به خاطر بسپارید و پماد و داروهای خوراکی را سرساعت و به طور منظم استفاده کنید .
2- باندهای خود را به طور مرتب تعویض کرده و نکته ی مهم : تا دو هفته پس از لیفت، سر خود را در هنگام خواب به طرف بالا نگه دارید .
3- در طی ریکاوری از سشوار و خشک کن های مو و بدن استفاده نکنید.
4- مایعات و آب فراوان را فراموش نکنید.
5- حتما در زمان مقرر برای برداشتن بخیه ها اقدام کنید .
6- رژیم غذایی با ترکیب جیوه و سبزیجات داشته باشید!
7- حتما یک شب قبل از جراحی لیفت صورت حمام کنید و با موهای پاکیزه حاضر شوید
8- هنگام مراجعه برای لیفت صورت اصلا آرایش نکنید و با صورت تمیز حاضر شوید .
9- امکان دارد طی چندهفته ی ریکاوری احساس کشیدگی پوست صورت خود را داشته باشید که موقتی است و رفع میشود.
10- بی حس شدن و یا کم حسی لاله ی گوش طی تایم ریکاوری طبیعی است آنتی بیوتیک ها را حتما تحت نظر متخصص مصرف کنید .
11- حتما از دو هفته قبل از جراحی لیفت صورت تا یک هفته پس از آن از خوردن برخی داروها باید خودداری شود داروهایی همانند:بروفن ،ایندومتاسین ،پیرکسیکام،مفنامیک اسید و آسپرین ! در صورت اجبار ونیاز به مسکن تنها میتوان از استامینوفن ساده ویا استامینوفن کدئین استفاده کرد.
12- حتما چهار هفته قبل و دو هفته بعد از عمل از کشیدن سیگار بپرهیزید .
13- اصولا بعد از عمل از گن مخصوص برای جلوگیری از تجمع مایع استفاده میشود علی الخصوص در جراحی های لیفتی که لیپوساکشن غبغب انجام میشود. “لیپوساکشن غبغب: کشیدن چربی غبغب با لوله های باریک که برای اینکار برشی ایجاد نمیشود و کشیدن چربی با دستگاه مکند انجام میگیرد.”

Face-lift-19

Face lift

آیا گرفتن عکس فتوگرافی قبل از عمل مهم است؟

بله. جراح زیبایی نیز مانند هر جراح دیگری باید با اطلاعات کامل از بیمار بر سر جراحی حاضر شود عکس های فتوگرافی جزئیات صورت فرد را به طور دقیق نشان میدهد و جراح را در انجام تکنیک های جراحی کمک میکند.

بیهوشی مورد استفاده در جراحی لیفت صورت :

در لیفت صورت از هردو روش بی حسی موضعی و بیهوشی عمومی استفاده میشود برخی بیماران بی حسی را ترجیح میدهند که برای لیفت نیز مناسب است.

عمل لیفت در چه محل هایی انجام میشود؟

این جراحی هم در بیمارستان و هم در مراکز کلینیکی انجام میشود. در بیمارستان میزان بستری بیمار بین چند ساعت تا یک شب بسته به شرایط بیمار و نظر جراح متغیر است و پذیرش بیمار عموما صبح همان روز عمل انجام میشود تمام رادیوگرافی ها ،نوارقلب، آزمایشات و سایر موارد خواسته شده از بیمار یک هفته قبل باید انجام شوند و هنگام پذیرش آماده باشند. لیفت صورت تایم بستری بالایی ندارد وهمین تایم نیز بستگی به شرایط بیمار و بیهوشی فرد دارد.

هزینه جراحی لیفت صورت چقدر است؟

هزینه های لیفت کامل صورت شامل دستمزد پزشک جراح ، هزینه ی بیهوشی و پیگیری های بعد از جراحیست زیرا در طی مدت ریکاوری پزشک فرد را ویزیت میکند.

چقدر پس از لیفت صورت میتوان آرایش کرد؟

حدود ده روز بعد از عمل لیفت میتوانید آرایش کنید ولی این بدین معنی نیست که جوانب احتیاط را رعایت نکنید بطور مثال هنگام پاک کردن آرایش از چهره، جهت کشیدن باید رو به بالا باشد.

و اما دغدغه ی بانوان: آیا برای جراحی لیفت صورت موها تراشیده میشوند؟

خیر، موها تراشیده نمیشوند برای جراحی حاشیه ی کوچکی بالای گوش و پشت گوش کمی کوتاه میشود که نگران کننده نیست.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 43
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 88
  • بازدید سال : 121
  • بازدید کلی : 2774
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی